Vidzemes Augstskolā tiek aizvadīta pasākumiem bagāta nedēļa

No 22. līdz 27.oktobrim Vidzemes Augstskolā (ViA) norisinājās Starptautiskā mācību nedēļa, tostarp tūrisma nozares pārstāvji tikās konferencē “Tūrisma izglītības izcilību meklējot. Augstskolu un nozares sadarbības perspektīva”, kā arī konference – praktiskais seminārs pedagogiem „Vidzemes Augstskola: sadarbības partneris izglītībā”.

Starptautiskās nedēļas temats bija “Kur sociālās zinātnes un STEM (zinātne, tehnoloģijas, inženierija un matemātika) satiekas” (“Where social sciences and STEM collide”), tās ietvaros ViA apmeklēja lektori no Indijas, Čīles, Izraēlas, Ēģiptes, Turcijas, Čehijas, Somijas, Lietuvas un Albānijas. Tāpat interesentiem tika piedāvāta iespēja piedalīties jogas nodarbībā, ko vadīja pasniedzēji no Indijas. Starptautiskā mācību nedēļa ViA norisinās katru rudeni un pavasari, nākamā mācību nedēļa gaidāma jau no 2019.gada 23.aprīļa līdz 28.aprīlim.

Savukārt 25.oktobrī ViA tika uzņemti tūrisma nozares pārstāvji, kas kopīgi risināja jautājumu par tūrisma nozares darbinieku sagatavotību darbam nozarē. Konferences pamatdiskusija noritēja par tūrisma nozares un izglītotāju mērķtiecīgu un jēgpilnu sadarbību, kuras rezultātā absolventi un studenti būtu labāk sagatavoti darba tirgum. Nozares pārstāvji akcentēja prakšu un praktiskas pieejas nozīmi studijās, kuru saturs un īstenošana jāveido ciešā kopsadarbībā. Izglītotāji informēja par iedvesmojošiem labās prakses piemēriem.

“Arvien lielāka loma ir personības briedumam, vienlaikus tas arī lielākais izaicinājums. Jo šo nevar iemācīt, var trenēt un stiprināt, kas jādara atkal visticamāk caur pieredzi,” atklāj ViA lektore, konferences organizatore Ilze Grīnfelde.

26.oktobrī Vidzemes Augstskolā norisinājās ikgadējā konference-praktiskais seminārs pedagogiem, kurā dalību pieteica vairāk nekā 100 pedagogu no Valmieras, Rīgas, Madonas, Staiceles, Valkas, Lizuma un citām Latvijas skolām. Šogad konferences temats bija “Nākotnes profesija un nākotnes skolēns”. Konferencē pedagogi piedalījās kādā no 19 iepriekš izvēlētām nodarbībām: “Kopienu darbs ar jauniešiem”, Nāc spēlēties! (stratēģiskās spēles un simulācijas skolā), “Portfolio kā pārliecinošāks un piemērotāks rīks vidējo profesionālo izglītības iestāžu absolventiem”, “Skolotājs un skolēni – paaudžu konflikts vai mijiedarbība?”, “Mācību procesa individualizēšana: e-individuālais izglītības programmas apguves plāns”, “Nākotnes organizācija – kāda tā būs?” u.c.