PROJEKTI

Interaktīvie dārzi: Integrēta sistēma interaktīvai publisko dārzu attīstībai Baltijas jūras reģionā

Interactive_Gardens.png

Programma

Interreg Baltijas Jūras reģions

 Īstenošanas laiks:

01.11.2023.-30.10.2026.

Projekta apraksts:

Projekta uzdevums būs izstrādāt interaktīvu dabas dārza koncepciju, ņemot vērā sociālās vajadzības un vietējo teritoriju daudzveidību. Projekta rezultāti ir paredzēti valsts iestādēm, pētniecības un izglītības iestādēm, kā arī sabiedrības grupām, kas izmanto publisko dārzu pakalpojumus, dārzu ieinteresētajām pusēm un to kopienu stiprināšanai, kā arī ES stratēģijām un Baltijas Jūras reģiona (BJR) politikai. Daudzveidīgs reālu dārza instalāciju komplekts pamatos interaktīvo dārzu pakalpojumu nozīmi sabiedrības veselības, labklājības un izglītības veicināšanā dažādās vidēs un novērsīs sociālās ietekmes šķēršļus, izstrādājot rīku atgriezeniskās saites/reakcijas iespējām dažādām iedzīvotāju grupām. Virtuālais dārza paraugs atspoguļo virtuālās realitātes (VR) īpašības un funkcionalitāti, vizualizējot dārza potenciālo dinamiku piemērojamos laika grafikos (no pagātnes līdz nākotnei) un paverot ceļu turpmākai dārza attīstībai, pamatojoties uz IoT sensoru datiem un simulācijas modelēšanu. Tiks izstrādāta interaktīvās publiskās dārza sistēmas divu līmeņu novērtēšanas metodoloģija primārajiem un sekundārajiem lietotājiem interaktīvo dārzu sistēmas komponentu nepārtrauktu uzlabojumu nodrošināšanai un prototipu pielāgošanai. Projekta dārzu informatīvā tīkla prototips kalpo iekšējai un ārējai informācijai cauri izstrādes fāzēm un noved pie galējā informatīvā tīkla, kas nodrošinās interaktīvas dārzu sistēmas pārrobežu izmantošanu BJR un plašāk.

Projekta mērķis:

Interaktīvas publisko dārzu sistēmas izveide, lai nodrošinātu inovatīvus un atsaucīgus publisko dārzu pakalpojumus, kas pielāgoti sabiedrības veselībai, labklājībai un izglītībai. Interaktīvā dārzu sistēma ar tās papildinošajiem komponentiem sniegs informāciju par to, kā plānot un attīstīt uzlabojumus, tostarp atgriezeniskās saites un reakcijas iespējas publiskajos dārzos (komponents - koncepcijas apraksts) ar attālinātas un virtuālas vizualizācijas (virtuālais parauga dārzs) un dzīvās pieredzes (reāls demonstrējumu dārzs) iespējām. Bez praktiskiem ieteikumiem un saitēm konkrētiem dārza un atbildes elementiem, koncepcijas aprakstā tiks izskaidroti dārza jēdzieni saistībā ar noteiktām sabiedrības vajadzībām un apvidu. Apraksta saturs tiks pielāgots valsts iestāžu vajadzībām teritorijas plānošanā, attīstībā un labiekārtošanā reģionālā un vietējā līmenī, projektu priekšlikumu un tehniskās specifikācijas izstrādei. Pētniecības un izglītības iestādēm tas kalpos kā līdzeklis zināšanu nodošanai un saiknei ar sabiedrības vajadzībām. Virtuālais paraugdārzs ietvers gan dārza elementu vizualizāciju, gan saistītos vides procesus. Tā sākotnējais mērķis ir viegli uztveramā veidā nodot informāciju ar tālāku mērķi - atvieglot dārza uzlabojumu plānošanu un uzlabot komunikāciju starp valsts iestādēm un sabiedrības grupām, izmantojot iekļautās atgriezeniskās saites sniegšanas iespējas. Demonstrācijas dārzi palīdzēs izpētīt sabiedrības vajadzības pēc valsts iestādēm un pētniecības iestādēm un piedāvāt atbalstošus dārzu pakalpojumus plašai auditorijai. Informācijas apmaiņa, izmantojot informatīvo tīklu, veicinās sadarbību starpvalstu līmenī.

Finansējums:

Projekta kopējais finansējums: 2 790 120 EUR

ViA finansējums projektā: 260 440 EUR

Partneri:

Zemgales plānošanas reģions (vadošais partneris), Dārzkopības institūts, Dobeles novada pašvaldība, Tukuma novada pašvaldība, Biržu rajona pašvaldība (LT), Klaipēdas pedagoģijas psiholoģijas dienests (LT), Aukštaitijas aizsargājamo teritoriju direkcija (LT), Igaunijas Dzīvības zinātņu universitāte (EST), Rakveres pašvaldība (EST), Somijas dabas resursu institūts (FI), Elonkierto - lauksaimniecības un dabas resursu pētniecības izstāžu parks (FI), Orhūsas Universitāte (DK).

ViA īstenošanas grupa:

V.Silkāne, L.Veliverronena, A.Cīrulis, L.Taube, Z.Erics, L.Lancere

ViA loma projektā:

Virtuālā paraugdārza - prototipa izveide un interaktīvā publiskā dārza sistēmas divlīmeņu novērtēšanas metodoloģijas izstrāde.

Projekta mājas lapa:

INTERACTIVE GARDENS - Interreg Baltic Sea Region (interreg-baltic.eu)


 PROJEKTA AKTUALITĀTES

BASICC: Alternatīvu prasmju veidošana radošuma un komūnu ieviešanai

funded-by-the-EU.jpg

Projekta mērķis un apraksts:

Projekts attīstīta prasmes brīvo, neizmantoto  vietu, telpu organizēšanai un izmantošanai Eiropas kontekstā. Projekta mērķis ir radīt pedagoģisku inovāciju- kursus par brīvajām, neizmantotajām telpām un veidiem kā atsākt lietot šīs telpas. Projekta laikā tiks sagatavots dokuments, kur tiks aprakstīts nacionāla līmeņa apmācību kurss brīvo, neizmantoto vietu un telpu pārvaldībai. Kā arī projekta laikā tiks radīta arī dokumentālā filma un e-mācīšanās platforma.

ViA loma projektā: Vidzemes Augstskola ir projekta partneris un ir iesaistīta četrās no piecām projekta darba grupām, kuru ietvaros ViA uzdevums ir piedalīties zināšanu veidošanas semināros, aktivitātēs un sesijās un dalība dokumentācijas veidošanā par profesionālo apmācību izveidošanu nacionālā līmenī (ViA sadarbojoties ar organizāciju “Free Riga” radīs apmācību programmas ceļakarti būvniecības un arhitektūras jomā sasaistē ar tematu par brīvajām un neizmantotajām telpām). 

Projekta īstenošanas laiks: 01.08.2023.-31.07.2025.
 
Projekta numurs: 101111802
 
Projekta partneri: 15 projekta partneri no Itālijas, Francijas, Latvijas, Turcijas, Beļģijas un Vācijas. Vadošais partneris: Francijas organizācija Coop Eskemm
 
Kopējais projekta budžets: 1 250 000.00 EUR

ViA budžets:
28 783.00 EUR

Programma: Erasmus+
 
ViA iesaistītie darbinieki: Marija Katrīna Dambe, Linda Murāne, Liene Golča

 

PROJEKTA AKTUALITĀTES

Natura 2000 aizsargājamo teritoriju pārvaldības un apsaimniekošanas optimizācija (LatViaNature)

,,

Projekta mērķis ir ieviest Latvijā Natura 2000 teritoriju prioritāro rīcību programmu*, nodrošinot ES nozīmes biotopu un sugu labvēlīgu aizsardzības stāvokli, kā arī izstrādājot piemērotas un inovatīvas pieejas aktuālu dabas aizsardzības jautājumu risināšanā. (Prioritāro rīcību programma (Prioritised Action Framework) – stratēģisks daudzgadu plānošanas dokuments, kas sniedz visaptverošu pārskatu par pasākumiem, kas nepieciešami, lai saglabātu un atjaunotu ES nozīmes biotopu un sugu labvēlīgu aizsardzības stāvokli.)

Akcelerācijas pakalpojumi augstākās izglītības iestāžu institucionālās pārveides atbalstam — nākotnes augstākās izglītības iestāžu akcelerācija

Accelerate future hei

Augstākās izglītības iestādes (AII) ir būtisks zināšanu ekosistēmu un arvien vairāk arī inovāciju ekosistēmu virzītājspēks, jo tām piemīt potenciāls panākt izmaiņas ar izglītības, pētniecības un reģionālās attīstības palīdzību. Izmantojot Erasmus+ un Apvārsnis Eiropa programmu finansējumu, Eiropas Komisija (EK) ir aktīvi atbalstījusi AII, lai palielinātu to iesaisti un ietekmi sava reģiona kontekstā, veicinot inovācijas un uzņēmējdarbības aktivitātes. Paredzams, ka jaunā Eiropas Pētniecības telpa stiprinās AII pētniecības un inovācijas dimensiju, izmantojot visaptverošu institucionālu augstākās izglītības pārveides programmu sinerģijā ar Eiropas Izglītības telpu, pastiprinot to lomu kā pārmaiņu virzītājspēkam, veicinot to atveseļošanos, nodrošinot kopīgus mērķus ES un dalībvalstu iniciatīvām, lai atbalstītu augstākās izglītības iestādes to centienos pārveidot izglītības, pētniecības, inovācijas jomas, kā arī pienesumu sabiedrībai. Ņemot vērā, ka šī ietekme tiek panākta, uz zināšanām un digitalizāciju vērstai augstākās izglītības iestādei aktīvi sadarbojoties ar tās vidi, ir ļoti svarīgi saprast kontekstu, kurā AII pastāv un ko tā vēlas ietekmēt. Tādas iniciatīvas kā EK Viedā specializācija ir apzinājušas sadarbību starp AII un tās reģionu, vienlaikus atzīstot, ka pastāv ekosistēmas gan universitāšu un uzņēmumu sadarbībā, gan uzņēmējdarbībā. Panākt pārmaiņas AII, lai radītu labākus ietekmes kanālus, ir pārmaiņu vadības un procesu uzdevums. Tātad, lai virzītu pārmaiņas, ir jāveic visaptveroša secīgu un paralēlu darbību virkne, kas veicina Apzināšanos, Vēlmi, Zināšanas, kas noved pie Rīcības, kas pēc tam ir jāmēra, lai varētu Stiprināt jauno uzvedības modeli. To var panākt, izmantojot mērķtiecīgu atbalsta sistēmu, kas ir balstīta uz pašreizējo situāciju (status quo), kuras ietvaros tiek izstrādāta vīzija un aktivitātes, kas aprakstītas rīcības plānā un pēc tam tiek īstenotas pieteikumu projektos, kuros pieejams tāds atbalsts kā padomdošana (koučings), apmācības un starptautiskā apmaiņa.

Docētāju apmācība, lai uzlabotu un modernizētu vadībzinību aspektus studiju kursos, izmantojot simulācijas rīku 'Emerald Forest'

Projekta mērķis ir pielāgot un pārnest vadības procesu simulācijas rīku 'Emerald Forest' uz partneraugstskolām, lai uzlabotu vadības apmācību cilvēkiem darba tirgū.

Image

Vidzemes Augstskola, Cēsu iela 4, Tērbatas iela 10, Valmiera, LV-4201, Latvija

Reģ. Nr. LV90001342592

KONTAKTI | REKVIZĪTI