Ent-r-e-novators: entrepreneurs-researchers-educators-innovators (uzņēmēji-pētnieki-mācībspēki-inovatori). Projekta ambīcija ir ieviest domāšanas veidu, kas veicinātu spēcīgu sadarbību starp izglītību, pētniecību, inovācijām un uzņēmējdarbību. Izmantojot dažādas pieejas (uz nākotni vērstas darbnīcas, hakatoni, dzīvās laboratorijas, sabiedrības zinātnes projekti), EUDRES Ent-r-e-novators pievēršas reģionālām vajadzībām. Ent-r-e-novators samazina plaisu starp zināt-darīt un transformē no “es” uz “mēs” kultūru.
Projekta mērķis
Projekta Tour4Youth mērķis ir uzlabot CB lauku reģionos dzīvojošo jauniešu nodarbinātības iespējas CB darba tirgū. Projekts ir vērsts uz tūrisma, viesmīlības un restorānu nozarēm, kuru sociālā loma jauniešu iesaistīšanā darba tirgū ir ļoti svarīga. Šīs nozares ir arī glābšanas loks nodarbinātībai lauku apvidos, ņemot vērā strukturālās izmaiņas lauku nodarbinātības ainavā.
Galvenās mērķa grupas ir jaunieši bezdarbnieki ar atbilstošu izglītību, jaunieši, kas beidz augstskolu, ar risku palikt bez darba vai pārtraukt studijas. Projekts uzlabo viņu prasmes karjeras vadīšanā un darba meklēšanā, nodrošina vienmērīgāku pāreju no izglītības uz darbu, sniedz iespēju piekļūt kvalitatīvai nodarbinātībai un iegūt darba pieredzi, lai veidotu noturīgu karjeru. Tas, savukārt, mudina viņus sasaistīties ar lauku apvidiem un iekārtot savu dzīvi vietējā kopienā.
Šī starpdisciplinārā projekta mērķis ir pētīt zinātnisko kultūru Latvijas vidusskolās kā vienu no būtiskākajiem zinātņu pratības sabiedrības virzītājspēkiem, radīt zināšanu bāzi zinātniskam diskursam un politikas rekomendācijām, kā arī izstrādāt un pārbaudīt teorētisku un empīriski pamatotu kritēriju modeli zinātniskās skolas kultūras novērtēšanai pēc pandēmijas.
PIETEIKŠANĀS APMAIŅAS PĒTNIECĪBAS PROGRAMMAI
DOKTORANTIEM UN PĒCDOKTORANTŪRAS PĒTNIEKIEM, KAS NODARBINĀTI VIDZEMES AUGSTSKOLĀ
pagarināta līdz 31.12.2024
Doktorantūras studenti un doktora grāda kandidāti
Kandidātam līdz projekta aktivitāšu sākuma datumam jābūt maģistra grādam fizikā, datorzinātnēs un inženierzinātnēs, vides inženierijā vai citās atbilstošās jomās.
Pēcdoktorantūras pētnieki vai jaunākie pētnieki ar doktora grādu
Kandidātam līdz projekta aktivitāšu sākuma datumam jābūt doktora grādam (vai tam līdzvērtīgam) fizikā, datorzinātnēs un inženierzinātnēs, vides inženierijā vai citā atbilstošā disciplīnā, vai ne vairāk nekā septiņus gadus pirms pieteikuma iesniegšanas termiņa iegūtam doktora grādam saskaņā ar Eiropas standartiem.
Šis ir iekšējais konkurss Vidzemes Augstskolā.
Nepieciešamas ar dokumentāciju pamatotas zināšanas programmatūrās MATLAB, PYTHON, kā arī mutiskas un rakstiskas komunikācijas prasmes angļu valodā.
Atalgojums vai stipendija tiks nodrošināta saskaņā ar augstskolas politiku un vienošanos ar jaunāko pētnieku, pamatojoties uz sasniegtajiem rezultātiem (pieņemtajām publikācijām).
PIETEIKŠANĀS PROCEDŪRA
Pretendentiem jānosūta e-pasts uz
CV (Eiropas formāts)
Pētījuma konteksts (tēma, komanda, projekts, vadītājs utt.)
Īss pētījuma plāna apraksts
Īsa pieteikuma motivācija
Lūdzu, norādiet “TED4LAT pētniecības shēmas pieteikums”.
Pretendentu pārrunas notiks viena mēneša laikā pēc pieteikuma iesniegšanas. Intervijā ietilpst kandidāta prezentācija par pētījuma tēmu, kontekstu un motivāciju. Galīgais lēmums tiks paziņots pēc mēneša.
Vairāk par pieteikšanos sk. šeit.
TED4LAT ir koordinācijas un atbalsta programmas projekts, kas orientēts uz atbalsta pasākumiem valstīs ar nepietiekamu apstiprināto zinātnes projektu skaitu Apvārsnis programmā.
Projekta mērķi:
- rosināt institucionālas izmaiņas un transformācijas pārvaldes procesos pētniecības un inovāciju jomā nacionālajā līmenī Latvijā saskaņā ar Eiropas pētniecības kopējās telpas principiem.
- mobilizēt ieguldījumus un paaugstināt kapacitāti pētniecībā un inovācijā primārajās mērķa valstīs.
- palielināt Latvijas institūciju dalības īpatsvaru citās Apvārsnis Eiropa programmās.
- veicināt jaunas ekosistēmas rašanos caur sadarbību ar līdzīgām institūcijām un pārņemot labo pieredzi un praksi pētniecības izcilībā no sabadarbības partneriem.
- ieviest detalizētu programmu personāla pieredzes apmaiņai, īstermiņa un ilgtermiņa vizītēm, semināriem, doktorantu skolām, tādējādi veicinot zināšanu un domu apmaiņu.
- izstrādāt stratēģisko pētniecības programmu multidisciplinārai pieejau datu zinātnē un dinamisku sistēmu modelēšanā.
Darba pakotnes:
WP1 - Projekta vadība
WP2 - Tīklošanās un komunikācija
WP3 - Mācības un pieredzes celšana
WP4 - Kopējās infrastruktūras sagatavošana un izmēģināšana
WP5 - Rezultātu izplatīšana
Projekta Nr. 101079206
Līgums Nr. 7-7/75.1
Projekta partneri
Rīgas Tehniskā universitāte, Liepājas Universitāte, SiA "Baltic Open Solution Centre" (Latvija)
POLITECNICO DI TORINO (ITALY)
INSTITUT NATIONAL DE RECHERCHE POUR L'AGRICULTURE, L'ALIMENTATION ET L'ENVIRONNEMENT (FRANCE)
Vidzemes Augstskolas pētnieciskās grupas zinātniskā vadītāja: Dr.sc.ing. Ginta Majore
Pētnieki: Sarma Cakula, Mairita Zaķe, Andris Lapāns, Ivars Majors, Andris Fjodorovs
Doktorantūras studenti: Krišjānis Zaķis, Roberts Volkovičs, Viesturs Bambāns (programma "Sociotehnisku sistēmu modelēšana")
Projekta administratīvā koordinatore: Ieva Gintere,
Projekta konsorcija kopējā mājaslapa: https://www.ted4lat.eu/
Eiropas pētniecības un inovācijas programmas “Apvārsnis Eiropa”
apakšprogrammas “Marijas Sklodovskas Kirī aktivitātes” konkursa “MSCA4Ukraine” projekts
“Pētniecībā balstīta digitāla mākslas spēle par Ukrainas kino ar mērķi atbalstīt kinematogrāfisko izglītību un prasmes veidot kino naratīvu”
Sadarbībā ar Harkivas Valsts Kultūras akadēmiju
Projekta nr. 1233058
Īstenošanas laiks: 01/04/2023-31/03/2025
Personāls: PhD, HESPI viespētniece Jūlija Kovaļenko, zinātniskā vadītāja Ieva Gintere
Budžets: 146 659,20 EUR
Projekta īstenošanas laikā paredzēts veidot izglītojošu virtuālu vidi “CineGame Ukraine”, kuras mērķis ir popularizēt mūsdienu Ukrainas kino, kā arī, sadarbojoties ar Harkivas Kultūras akadēmiju, atbalstīt kinematogrāfijas studentus kino naratīva veidošanas procesā un laikmetīgās estētikas studijās.
Projekts paredz mūsdienu kultūras mantojuma un nopietno mākslas spēļu (serious art games) tālāku attīstību, kas Vidzemes Augstskolā noris jau kopš 2018. gada.