PROJEKTI

Patriotisms un nacionālisms: domāšana, attieksmes un to ietekme uz demokrātiskas pilsoniskas sabiedrības attīstību (Patriotisms)

flpp.png

Šajā starpdisciplinārajā projektā pētīsim nacionālisma un patriotisma kā nacionālās piesaistes formu noteicošos faktorus un to ietekmi uz demokrātiskas pilsoniskās sabiedrības veidošanos. Detalizēti izpētot patriotisma un nacionālisma izpausmi domāšanā un attieksmēs, kā arī šo nacionalās piesaistes formu saikni ar indivīda politiskajiem uzskatiem un uzvedību, iespējams saprast, kā veidot un stiprināt nacionālo identitāti veidā, kas stiprina demokrātisku pilsonisko sabiedrību. Projektā izstrādāsim patriotisma/nacionalisma orientācijas skalu un pārbaudīsim tās psihometriskās īpašības, veiksim eksperimentu sēriju, lai pārbaudītu patriotisma un nacionālisma saistību ar domāšanu, un ar kvalitatīvo metožu palīdzību izzināsim kā patriotisma/nacionālisma orientācijas izpaužas pilsoniskās izglītības saturā, un kā tās ir saistītas jauniešu politiskajiem uzskatiem un uzvedību. Rezultātus izplatīsim zinātniskajās konferencēs un publicēsim zinātniskos rakstus politikas zinātnes un psiholoģijas konferencēs. Par rezultātiem informēsim rīcībpolitikas veidotājus, skolotājus, NVO, tādējādi demonstrējot sociālo zinātņu nozīmi valsts un sabiedrības drošības un aizsardzības stiprināšanā.

Īstenošanas periods: 01.01.2023. - 31.12.2025.

Projekta Nr. LZP-2022/1-0456

Finansētājs/ programma: Fundamentālo un lietišķo pētījumu programma

HESPI loma: Projekta īstenotājs

Sadarbības partneri: NA

Finansējums: 299916,00 EUR

Projekta zinātniskais vadītājs (e-pasts): Ieva Bērziņa (Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.)

Iesaistītais personāls: HESPI zinātniskais personāls Vineta Silkāne, Anna Broka, viespētnieks Ivars Austersmaģistrantūras studenti - zinātniskie viesasistenti Liene Zīvere, Kristīne Jaunzeme

ImGame

poster

Līdzfinansē Latvijas Republikas Kultūras ministrija

Eiropas Komisijas programmas “Radošā Eiropa” pētnieciskajā projektā ImGame (2022-2025) Vidzemes Augstskolā tiek izstrādāti inovatīvi palīgrīki ēnotāju (shaders) programmēšanai  un ērtas darbplūsmas (workflow) izveidei, kas 3D satura radīšanu tīmeklī padara pieejamākus studentiem, māksliniekiem un virtuālās realitātes interesentiem. Jaunie rīki tiks izmantoti studiju programmās “Vides māksla” un “Kustība. Attēls. Skaņa” Latvijas Mākslas akadēmijā, kā arī virtuālās realitātes studiju programmā ViA. Paredzams, ka nākotnē tie uzlabos jauno mediju veidotāju radošās un tehniskās iespējas, kā arī zināšanas WebGL un A-Frame tehnoloģijās. ImGame būs izglītojoša digitāla vide, kurā savijas nopietno spēļu un imersīvās estētikas jomas. Tā veltīta estētiskās iegremdēšanās fenomenam laikmetīgajā mākslā. Šobrīd digitālo spēļu laukā tikpat kā nav izglītojošu mediju, kas ļautu mācīties par laikmetīgās mākslas tendencēm, idejām un vēsturisko fonu. ImGame palīdzēs attīstīt jaunu un pašlaik nepietiekami pārstāvētu nopietno spēļu kategoriju, kā arī informēt par mūsdienu digitālo artefaktu nozīmi. Projekta mērķis ir nodot zināšanas par iegremdēšanās stilistiku plašākai sabiedrībai, kā arī piedāvāt iespēju izveidot vairāku platformu interaktīvu pieredzi bez programmēšanas prasmēm. Projektā strādā mākslinieki un pētnieki no trim valstīm (Latvija, Grieķija, Ungārija), turpinot izstrādāt mākslas spēles prototipu, kas izveidots Vidzemes Augstskolas pēcdoktorantūras programmā sadarbībā ar mākslinieku Kristapu Biteru (Latvijas Mākslas akadēmija). 

Komanda:

Latvija

Vadošā pētniece, PhD Ieva Gintere (HESPI)

Mākslinieks, zinātniskais asistents, mag.art. Alvis Misjuns (HESPI, Latvijas Mākslas akadēmija)

Ungārija

Pētniece, PhD Ágnes Bakk, Moholy-Nagy University of Art and Design (MOME)

Digitālās vides mākslinieka asistents Kristóf Szabó

Grieķija

Pētnieks, PhD Emmanouel Rovithis, Ionian University

Digitālās vides skaņa: Vasilis Georgakopoulos

Projekta rezultāti

Q1 publikācija (brīvpieejas e-žurnāls)

Gintere, I., Rovithis, E., Bakk, Á. K., Misjuns, A. (2024). ImGame Project: a Comprehensive Theory of Immersive Aesthetics and Innovation in Serious Gaming. International Journal of Game-Based Learning, W. H. Tan, ed., vol. 14(1), available here.

Vērtēšanas modeļi digitālajā mācīšanās vidē

PD

Atjaunots: 12.07.2023.

Projekta apraksts:

Pētniecības pieteikuma mērķis ir izstrādāt pētniecībā balstītus formatīvās un summatīvās vērtēšanas  modeļus, kas palīdz nodrošināt  ticamu un objektīvu vērtēšanu mācību procesā digitālajā vidē. Ar digitālo mācīšanās vidi tiek saprasts dažādu tehnoloģiju pielietojums mācīšanās procesā dažādās pakāpēs - no dažu tehnoloģisku risinājumu pielietojuma līdz pilnībā tehnoloģiju nodrošinātām mācībām dažādās mācīšanās formās: klātienes mācīšanās, e-mācības, kā arī kombinētās mācības (blended learning).

Plānotie rezultāti: sistematizēts un pētniecībā balstīts summatīvās un formatīvās vērtēšanas modeļu kopums, kas palīdzēs nodrošināt mācīšanos digitālajā vidē dažādās izglītības formās: formālā izglītība skolās un augstākās izglītības iestādēs, kā arī pieaugušo izglītībā, tālākizglītībā – tas viss saistāms ar mūžizglītības konceptu.

Īstenošanas laiks: 01.05.2020. – 30.04.2023.

Projekta numurs: 1.1.1.2/VIAA/3/19/561

Projekta vadītāja: dr. paed., docente Anžela Jurāne-Brēmane

Zinātniskā konsultante: dr. paed., profesore Sarma Cakula

Projekta budžets: 133 805,88 EUR

Plānotās aktivitātes:

esošās situācijas izpēte un analīze (literatūra un prakse), vērtēšanas modeļu izstrāde un aprobācija, starptautiskā mobilitāte, mācības, dalība konferencēs, publicitātes pasākumi, vadlīniju izstrāde.

* Projekta pirmajos mēnešos darbība lielākoties saistāma ar projektā iecerēto aktivitāšu pārplānošanu pamatā divu iemeslu dēļ: atliktā projekta uzsākšana un Covid 19 ierobežojumi, kas izmanīja (un turpina ietekmēt) daudzas norises visā pasaulē. Saistībā ar ārkārtas situāciju un mācība procesa organizēšanu attālināti tika izveidota aptauja pedagogiem, kas strādā dažādās izglītības pakāpēs, par izmaiņām izglītojamo snieguma vērtēšanā.

Projekta ietvaros izstrādātas vadlīnijas, kas lejuplādējamas šeit: Digitālās vērtēšanas modeļi. Vadlīnijas

Publikācijas:

Jurāne-Brēmane, A. (2023). Digital Assessment in Technology-Enriched Education: Thematic Review. Education Sciences, 13(5), https://doi.org/10.3390/educsci13050522 

Jurāne-Brēmane, A. (2022). Changes of assessment in remote learning: Educators' perceptions and findings. International Journal of Learning and Change, 14(4), 469-484. https://doi.org/10.1504/IJLC.2022.124485

Jurāne-Brēmane, A. (2021). The Digital Transformation of Assessment: Challenges and Opportunities. Human, Technologies and Quality of Education. Proceedings of Scientific Papers, 352-363. https://doi.org/10.22364/htqe.2021.25

Paveiktās aktivitātes:

  1. Līdzdalība virtuālajā konferencē “IV2020 – 24th International Conference Information Visualisation”, tīklošanās pasākums.
  2. Komandējums. Diskusijas un intervijas Ventspils tehnikumā, Ventspils 2. pamatskolā, Ventspils Augstskolā, Ventspils 1. pamatskolā un Ventspils 4. vidusskolā.
  3. Komadējums. Fokusgrupas diskusija Pumpuru vidusskolā, intervija Babītes vidusskolā.
  4. HESPI pētniecisko diskusiju pēcpusdiena "Vērtējot mācīšanos tehnoloģiskā vidē".
  5. Piedalīšanās ar ziņojumu "Digital Transformation of Assessment: Challenges and Opportunities" Latvijas Universitātes 79. Starptautiskās zinātniskās konferences sekcijā "Izglītības digitālā transformācija" (05.02.2021.).
  6. 30.04.2021. dalība virtuālajā pasākumā "Eiropas zinātnieku nakts 2021" (Vidzemes Augstskolas sadaļā) ar aktivitāti "Kā un kāpēc mani vērtē?". Digitālais plakāts.
  7. Piedalīšanās ar ziņojumu "Insight into technology-based assessment practices: With and without crisis" Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas 15. starptautiskajā zinātniskajā konferencē "Sabiedrība. Integrācija. Izglītība" (28.05.2021.).
  8. Angļu valodas mācības BELS mācību centrā Gozo, Malta (mobilitāte no 19.09.2021. līdz 03.10.2021.)
  9. Komandējums. Rīgas Stradiņa universitātē pētīt inovatīvas digitālās vērtēšanas prakses – Prasmju monitoringa sistēmu un docētāju praksi studiju kursos (14.10.2021.).
  10. Ziņojums HESPI kopsapulcē "PostDoc pētījuma “Vērtēšanas modeļi digitālajā mācīšanās vidē” saturiskā attīstība" (07.12.2021.).
  11. Komandējums uz Rīgas Valsts 3. ģimnāziju un Banku Augstskolu ar uzdevumu pētīt inovatīvas digitālās vērtēšanas prakses (04.01.2022.).
  12. Piedalīšanās ar ziņojumu "Development of the Models for Assessment in Digital Environment" Latvijas Universitātes 80. Starptautiskās zinātniskās konferences sekcijā "Izglītības digitālā transformācija" (10.02.2022.).
  13. Kursi "Training for funding | EU Projects’ Design and Management" (18.-19.02.2022.).
  14. Seminārs RTU Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes docētājiem "Formatīvā vērtēšana: ar un bez tehnoloģijām", diskutējot par vērtēšanas modeļiem (25.02.2022.).
  15. Mobilitāte un tīklošanās komandējums uz University of East Anglia ar mērķi diskutēt par modeļu skicēm un līdzdarboties Vērtēšanas Modulī (30.01.2022.-01.03.2022.).
  16. Piedalīšanās ar ziņojumu "Developing the Models and Pedagogical Principles for Digital assessment" Daugavpils Universitātes 64. Starptautiskās zinātniskās konferences Izglītības zinātņu sekcijā (22.04.2022.).
  17. Seminārs Banku augstskolas docētājiem "Vērtēšanas modeļi digitālā vidē" (23.03.2022.
  18. Seminārs Rīgas Stradiņa universitātes docētājiem "Vērtēšanas modeļi digitālā vidē" (13.05.2022.).
  19. Seminārs RTU Inženierekonomikas un vadības fakultātes docētājiem "Vērtēšanas modeļi digitālā vidē" Akadēmiskajā konferencē "Vērtēšanas process augstskolās - vienotas pieejas meklējumi vienmēr mainīgos apstākļos" (18.05.2022.).
  20. Mobilitāte Helsinku universitātē, diskutējot par digitālo vērtēšanu un izstrādātajiem modeļiem (22.05.2022. - 11.06.2022.).
  21. Piedalīšanās EDEN2022 konferencē “Shaping the digital transformation of the education ecosystem in Europe” Tallinas Universitātē (19.06.2022. - 22.06.2022.).
  22. Seminārs Vidzemes Augstskolas darbinieku mācībās "Eksāmens digitālajā vērtēšanā ar diskusiju" (26.08.2022.).
  23. Mobilitāte Tallinas Universitātē, lai iepazīstinātu ar pieredzi saistībā ar mācīšanās analītiku, diskutētu par lielajiem datiem izglītībā, digitālo atgriezenisko saiti un vērtēšanu (11.09. 2022. - 17.09.2022.).
  24. Seminārs Daugavpils Universitātes pedagoģijas studentiem un docētājiem "Digitālā vērtēšana / vērtēšanas modeļi digitālā mācīšanās vidē" (24.10.2022.).
  25. Semināri Ventspils Augstskolas docētājiem un Ventspils skolu pārstāvjiem "Digitālā vērtēšana / vērtēšanas modeļi digitālā mācīšanās vidē" (28. un 29.11.2022.).
  26. Semināri Liepājas Universitātes pedagoģijas studentiem un docētājiem "Digitālā vērtēšana / vērtēšanas modeļi digitālā mācīšanās vidē" (5. un 6.12.2022.).
  27. Mobilitāte Tamperes universitātēs (TAMK un TAU), iepazīstot pieredzi mācīšanās analītikas izpētē un lietojumā, kā arī piedaloties TAMK konferencē “Knowledge, skills and competences on stage”ar ziņojumu par digitālo vērtēšanu un izstrādātajiem modeļiem (23.01.2023. - 03.02.2023.).
  28. Dalība projekta DITEPRACT (Digital and Hybrid Teaching and Learning) seminārā par digitālajām mācību formām Rīgas Stradiņa Universitātē (22.02.2023.).
  29. Tīklošanās pasākums - E3UDRES2 universitāšu sadarbības tīkla Pētnieku Dzīvās laboratorijas nākamo projektu ideju attīstībai Setubalas Politehniskajā institūtā (5.03.2023.-10.03.2023.).
  30. Piedalīšanās Liepājas Universitātes konferencē "Viedrisinājumi iekļaujošai augstākajai izglitībai"  (28. un 29.03.2023.).
  31. Pētījuma rezultātu izplatīšanas seminārs Valmieras novada skolu skolotājiem “Digitālā vērtēšana: pedagoģija un tehnoloģijas” (04.04.2023.).
  32. Pētījuma rezultātu izplatīšanas seminārs Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes kopīgās doktora studiju progammas "Izglītības zinātnes" studentiem "Digitālā vērtēšana: pedagoģija un tehnoloģijas" (06.04.2023.).
  33. Piedalīšanās ar plakātu "VAKEN Starptautiskajā simpozijā" Vidzemes Augstskolā (13.04.2023.).
  34. Nodarbība Alojas Ausekļa vidusskolas 8.-12. klašu skolēniem par Eiropas Savienību un tās radītajām iespējām, tai skaitā projektiem akcijas "Atpakaļ uz skolu 2023" ietvaros  (19.04.2023.).
  35. Rezultātu izplatīšanas seminārs Izglītības un zinātnes ministrijā, piedaloties arī Augstākās izglītības kvalitātes aģentūras pārstāvjiem (20.04.2023.)

Projekta gala ziņojuma vērtējums skatāms šeit (angļu valodā): ekspertu vērtējums.

Mākslīgā Intelekta (AI) atbalsts paātrinātai matemātikas apguves pieejai (AI4Math)

PD

Atjaunots 14.04.2023.

Mākslīgā Intelekta atbalsts paātrinātai matemātikas apguves pieejai (AI4Math) ir starpdisciplinārs ar saimniecisku darbību nesaistīts rūpniecisks pētījumu projekts, kur matemātikas, pedagoģijas un IKT nozaru speciālistu kopdarbības rezultātā tiks veicināta cilvēkresursu attīstība, palielinot matemātikas izglītības daudzveidību, pieejamību, motivāciju, iesaisti un atbilstību STEM nozaru nākotnes vajadzībām.

Projekta mērķis ir izstrādāt starpdisciplināru matemātikas atbalsta stratēģiju, izmantojot Mākslīgā Intelekta (AI), Lielo Datu un stimulējošas izglītības apguves pieejas, tādā veidā sekmējot valsts Viedās Specializācijas Stratēģija (VSS) ietvaros noteikto 5.jomu (IKT) un 5.izaugsmes prioritāti modernas un nākotnes darba tirgus prasībām atbilstošas izglītības sistēmas izveidei, kas veicina tautsaimniecības transformāciju.

Uzņēmumi turpinās digitāli attīstīties, lai veidotu nākamās paaudzes uzņēmējdarbību un meklētu ceļus turpmākai izaugsmei. Ir skaidrs, ka katram no nākotnes tehnoloģiju koda vārdiem (Blockchain, Big Data, Virtual Reality, AI, Cloud Computing, Cyber Security, Cryptocurrency, Robotic, Quantum computing etc) pamatā ir jābūt matemātikas prasmēm. Tieši matemātika tiek uzskatīta par pamatu citām zinātnēm, kurai ir nozīmīga loma ikdienas un darba dzīvē. Matemātiku māca pilnīgi visās izglītības pakāpēs. Tā ir kļuvusi par svarīgu jomu tehnoloģiju, aprites ekonomikas un vides modelēšanas attīstībā. Tomēr skolēni joprojām domā, ka matemātikas apguve ir garlaicīga. Starptautiski pētījumi norāda vairākas satraucošas indikācijas, kuras saistās ar matemātikas apguvi un ir aktuālas vēl joprojām: 1) ir ļoti maz cilvēku, kuri ar prieku atceras savas matemātikas stundas; 2) daudziem skolēniem nav intereses, prieka un motivācijas mācīties matemātiku; 3) skolēnu attieksme būtiski ietekmē sasniegumus matemātikā; 4) lielu daļu skolēnu mēs pazaudējam mācību procesā; 5) matemātikas mācību satura samazināšana un atvieglošana nav devusi dziļākas zināšanas un labākus rezultātus.

Plānotie rezultāti

Projekta aktivitāšu ietvaros tiks:

1) veikts salīdzinošs pētījums par digitālā laikmeta lietotāju paradumu maiņu;

2) izstrādāts starpdisciplinārs Mākslīgā Intelekta risinājumu balstīts tehnoloģiju prototips matemātikas apmācībai ar Lielo Datu pieeju izaugsmes vērtēšanai, pielāgojot funkcionalitāti vispārējās izglītības matemātikas mācību saturam;

3) izveidota stimulējoša matemātikas apguves pieejas stratēģija. 

Īstenošanas laiks: 01.04.2020. - 31.03.2023.

Projekta vadītāja: SSII pētniece, dr. math. Aija Cunska

Projekta numurs: 1.1.1.2/VIAA/3/19/564

Zinātniskais konsultants: dr. phys. Atis Kapenieks

Projekta budžets: 133 805,88 EUR

Darba pakotnes:

  1. Mērķtiecīga projekta vadība
  2. Digitālā laikmeta lietotāju paradumu maiņas salīdzinošs novērtējums
  3. Starpdisciplinārs AI risinājumu balstīts tehnoloģiju prototips
  4. Stratēģija paātrinātai matemātikas apguves pieejai

Partneri

SIA „Riga Coding School”, Republikas laukums 3-16, Rīga, LV-1010, Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

SIA "TechGym", Ventspils Augsto Tehnoloģiju parks 1, Ventspils, LV-3602, Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

Gateway School of English, GSE, No.1, Bosfru Street, San Gwann (St Julian’s), Malta, Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

Maltas Universitāte, Msida MSD 2080, Malta, Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

RTU, Cēsu studiju un zinātnes centrs, prototipēšanas darbnīca “TheLab”, Piebalgas iela 3, Cēsis, LV4101, Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

SIA “Asya”, Pils iela 17, Ventspils, LV3601, Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

Paveiktās aktivitātes

  1. Projekta idejas prezentācija ikmēneša pēcdoktorantu seminārā (04.2020.)
  2. Sagatavots kvalitātes plāna apraksts apakšaktivitātei “WP1.1. Pētījumu projekta informatīva rokasgrāmata un kvalitātes plāns” aktivitātes “WP1. Mērķtiecīga projekta vadība” ietvaros (04.2020.)
  3. Sagatavota informatīva rokasgrāmata apakšaktivitātei “WP1.1. Pētījumu projekta informatīva rokasgrāmata un kvalitātes plāns” aktivitātes “WP1. Mērķtiecīga projekta vadība” ietvaros (05.2020.)
  4. Dalība un sertifikāta iegūšana tiešsaistes studiju kursā “Mākslīgā intelekta elementi” (sadarbībā ar RTU un Helsinku Universitāti) (05.2020.)
  5. Īstenoti profesionālās pilnveides kursi par Lielo Datu analīzi ar Python (sadarbībā ar SIA “Riga Coding School”) (06. – 08.2020.)
  6. Iesniegtas un apstiprinātas tēzes starptautiskai zinātniskai konferencei ICEEPSY`2020 (The International Conference on Education and Educational Psychology) (06.2020.) iceepsy2020_abstract_book_program.pdf (futureacademy.org.uk)
  7. Dalība profesionālās pilnveides kursos par Lielo Datu analīzi ar SQL (sadarbībā ar SIA “Riga Coding School”) aktivitātes WP2.5. ietvaros (09. – 10.2020.)
  8. Dalība starptautiskā zinātniskā konferencē ICEEPSY`2020 (The International Conference on Education and Educational Psychology) ar prezentāciju “Effective Learning Strategies and Artificial Intelligence support for accelerated math acquisition” aktivitātes WP2.4. ietvaros (6.10.2020. – 8.10.2020.)
  9. Praktiska semināra vadīšana un prezentācija Vidzemes Augstskolas 11. konferencē - praktiskā seminārā pedagogiem “IZGLĪTĪBAS TEHNOLOĢIJU INTEGRĒŠANA MĀCĪBU PROCESĀ” aktivitāšu WP2.7. un WP2.9. ietvaros, prezentējot projekta rezultātus (21.10.2020.)
  10. Fokusgrupas diskusijas vadīšana Trikātas pamatskolā, Beverīnas novadā ar mērķi iesaistīt skolvadību un matemātikas skolotājus problēmu apzināšanā Attālināto mācību periodā (14.10.2020.)
  11. Pētījumu projekta publicitātes pasākums E.Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijas 10.-12.klašu skolēniem un skolotājiem akcijas "Atpakaļ uz skolu" ietvaros ar prezentāciju “ES aktualitātes un mana darba pieredze” (02.12.2020.)
  12. Mobilitāte un tīklošanās brauciens uz Maltas Universitāti ar mērķi iepazīt Maltas izglītības sistēmu un veikt pētījumu par digitālā laikmeta lietotāju paradumu maiņu, kā arī mācības pie sadarbības partnera “Gateway school of English” (03.03.2021. – 30.04.2021.)
  13. Ētikas komisiju (Maltas Izglītības Ministrijas un Vidzemes Augstskolas) pieteikumu sagatavošana aktivitātes WP2.1. ietvaros (04. – 05.2021.)
  14. Dalība starptautiskā zinātniskā konferencē INTED`2021 (15th annual International Technology, Education and Development Conference) ar prezentāciju “Distance learning reveals the necessity of Artificial Intelligence solutions for accelerated learning of mathematics” (8.03.2021. – 9.03.2021.)
  15. Dalība starptautiskā zinātniskā 79. Latvijas Universitātes konferencē - sadaļā “Modernā elementārā matemātika un matemātikas mācīšana” ar prezentāciju “Dažas efektīvas stratēģijas ātrākai matemātikas apguvei” (18.03.2021.) https://www.fmof.lu.lv/par-mums/zinas/zina/t/65322/
  16. Tīklošanās aktivitātes Biznesa augstskolas Turība XXII Starptautiskā zinātniskā konferencē “Mākslīgais Intelekts un Zaļā domāšana” (21.04.2021. – 22.04.2021.)
  17. Dalība starptautiskā zinātniskā konferencē CSEDU`2021 (13th International Conference on Computer Supported Education) ar prezentāciju “Technology-based Interdisciplinary Approaches to Accelerated Learning of Mathematics” (23.04.2021. – 25.04.2021.)
  18. Tīklošanās aktivitātes un dalība Eiropas Zinātnieku nakts 2021 pasākumos ar stenda prezentāciju “Mūsdienīgi risinājumi paātrinātai matemātikas apguvei vispārizglītojošās skolās” (30.04.2021.)  https://www.zinatniekunakts2021.lv/posters
  19. Praktiska semināra vadīšana Valmieras skolu matemātikas skolotājiem par tēmu “Dažas efektīvas stratēģijas ātrākai matemātikas apguvei” ar mērķi prezentēt projekta rezultātus (19.05.2021.)
  20. Dalība starptautiskā zinātniskā konferencē SIE`2021 (15th International Scientific Conference “Society. Integration. Education”) ar prezentāciju “Important factors for more effective learning of mathematics” (28.05.2021. – 29.05.2021.)
  21. Ir nokārtoti dokumenti un ir saņemta Ētikas atļauja no Maltas Izglītības Ministrijas Pētniecības, mūžizglītības un nodarbinātības departamenta veikt visu Maltas valsts skolu skolēnu elektronisku aptauju pētniecības projekta rezultātu sasniegšanai (31.05.2021.)
  22. Tīklošanās aktivitātes un dalība Latvijas Valsts izglītības satura centra (VISC) īstenotā projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola2030) konferencē “Logos: tehnoloģijas labākai izglītībai” ar stundu garas sesijas “1.5. Tehnoloģiju balstītas starpdisciplināras pieejas paātrinātai matemātikas apguvei” vadīšanu (16.08.2021. – 17.08.2021.) Sesiju ieraksti: https://skola2030.lv/konference-logos
  23. Ir iesniegtas un apstiprinātas tēzes starptautiskai zinātniskai konferencei ICERI2021 (14th annual International Conference of Education, Research and Innovation) (08.2021.)
  24. Publikācija Cunska, A. (2021). Technology-based Interdisciplinary Approaches to Accelerated Learning of Mathematics. In Proceedings of the 13th International Conference on Computer Supported Education - Volume 2: CSEDU, ISBN 978-989-758-502-9, ISSN 2184-5026, pages 114-121. DOI: 10.5220/0010473901140121 ir atlasīta iekļaušanai izdevēja Springer grāmatā “Communications in Computer and Information Science” (CCIS) (08.2021.)
  25. Praktiska semināra vadīšana un prezentācija Vidzemes Augstskolas 12. konferencē - praktiskā seminārā pedagogiem “Skola un Zinātne” aktivitāšu WP3.5. un WP3.8. ietvaros, prezentējot projekta rezultātus (22.10.2021.)
  26. Dalība VIAA organizētajā tiešsaistes jaunatnes forumā “Zinātne mums apkārt", lai iepazīstinātu jaunatni ar pētījumu rezultātiem aktivitātes WP3.8. ietvaros (04.11.2021.) Ieraksti: https://www.facebook.com/PostDocLatvia/videos/4888510931161617 un https://www.youtube.com/watch?v=X7oZd2L8CFo&t=1115s
  27. Dalība starptautiskā zinātniskā konferencē ICERI`2021 (14th annual International Conference of Education, Research and Innovation) ar prezentāciju “Taxonomy of Technology-based Support for Accelerated Learning of School Math” (08.11.2021. – 09.11.2021.)
  28. Mobilitāte un tīklošanās brauciens uz Maltas Universitāti ar mērķi praktizēties un IKT fakultātes Mākslīgā Intelekta departamentā attīstīt ideju pat tehnoloģiju prototipa izstrādi, kā arī mācības pie sadarbības partnera “Gateway school of English” (14.11.2021. – 19.12.2021.)
  29. Dalība ar pieredzi un mācības Latvijas skolu projekta Skola2030 Izgītības tehnoloģiju mentoru programmā (01.09.2021. – 31.12.2021.)
  30. Intervijas ar skolēniem un skolotājiem Smiltenes novada Grundzāles pamatskolā, lai noteiktu un precizētu tehnoloģiju prototipa mērķa grupas, kā arī sagatavotu sižetu raidījumam “Zinātne tuvplānā” (18.01.2022.)
  31. Dalība raidījumā “Zinātne tuvplānā” par tēmu “Mākslīgais Intelekts un matemātikas mācīšana” (26.01.2022.) Ieraksts: https://www.retv.lv/raidijums/zinatne-tuvplana/zinatne-tuvplana-s2e7
  32. Rezultātu attīstībai Eiropas Savienības projektu konkursā "ERASMUS-EDU-2022-PI-FORWARD-LOT1" iesniegts pētniecības un inovāciju projekta pieteikums (03.2022.)
  33. Dalība starptautiskā zinātniskā 80. Latvijas Universitātes konferencē - sadaļā “Modernā elementārā matemātika un matemātikas mācīšana” ar prezentāciju “Vērtībās balstīta matemātikas apguve” (17.03.2022.)”
  34. Prezentācijas par pētniecības projekta progresu ikmēneša pēcdoktorantūras pētnieku seminārā (20.01., 24.02., 29.03.2022.)
  35. Dalība visLatvijas skolēnu Ēnu dienās, Vidzemes Augstskolā prezentējot pētījuma rezultātus (06.04.2022.)
  36. Latvijas Investīciju un Attīstības Aģentūrā (LIAA) Pirmsinkubācijas programmu projektu konkursā apstiprināts pētniecības un inovāciju projekta pieteikums "Starpdisciplināra Mākslīgā Intelekta balstīta tehnoloģija matemātikas apguvei", lai nodrošinātu apmācības un mentoru atbalstu tehnoloģiju prototipa attīstībai (01.04.2022. – 30.11.2022.)
  37. Komandējums un tīklošanās brauciens uz starptautisku zinātnisku konferenci InPACT`2022 (International Psychological Applications Conference and Trends), kurā tika sniegta prezentācija “Learning habits: Does the digital generation have digital stress and how does it affect the learning of mathematics?” (21.04.2022. – 28.04.2022.)
  38. Sadarbības līgums Nr. 7-7/14 (PostDoc 564/2002-1) atbilstoši cenu aptaujai “ViA 2022-01/1.1.1.2. Matemātikas apguves tehnoloģiju prototipa sastāvdaļu izstrāde” ar sadarbības partneri “RTU Cēsu studiju un zinātnes centrs” (11.03.2022. – 31.05.2022.)
  39. Novadīti un iesniegti divi bakalaura darbi ViA Inženierzinātņu fakultātes Informācijas Tehnoloģiju specialitātē: 1) Toms Bauģis “Mobilās lietotnes prototipa izstrāde matemātikas apguvei ar Mākslīgā Intelekta atbalstu”, 2) Artis Tauriņš “Mākslīgais Emociju Intelekts matemātikas kompetences paaugstināšanai” (01.10.2021. – 16.05.2022.)
  40. Tīklošanās aktivitātes Latvijas skolu projekta “Skola2030” konferncēs “Praktiski. Lietpratībai. Latgale” un “Praktiski. Lietpratībai. Vidzeme” (05.04.2022. – 07.04.2022.)
  41. Atbilstoši pētījumu projekta tematikai ir recenzēti trīs, kā arī novadīti un aizstāvēti trīs bakalaura darbi ViA Inženierzinātņu fakultātes studentiem: 1) Toms Bauģis “Mobilās lietotnes prototipa izstrāde matemātikas apguvei ar Mākslīgā Intelekta atbalstu”, 2) Artis Tauriņš “Mākslīgais Emociju Intelekts matemātikas kompetences paaugstināšanai”, 3) Kaspars Bukavs “Skārienjūtīga paliktņa prototipa izstrade matemātikas apguvei” (01.10.2021. – 09.06.2022.)
  42. Sadarbībā ar RTU Cēsu studiju un zinātnes centru ir izstrādāts tehnoloģijas prototips matemātikas apguvei (11.03.2022. – 08.06.2022.)
  43. Zinātnisks raksts "Creation of a Teacher Support System for Technology-enhanced Accelerated Learning of Math in Schools" ir apstiprināts un sagatavots publicēšanai Springer grāmatā “Computer Supported Education” un žurnāla “Communications in Computer and Information Science” (CCIS) 1624. sējumā (08.2022.)
  44. Rezultātu attīstībai Fundamentālo un lietišķo pētījumu projektu konkursā ir iesniegts pētniecības un inovāciju projekta pieteikums (08.2022.)
  45. Stenda prezentācija ViA personāla mācībās “Vidzemes Augstskola un E3UDRES2: uzņēmīga un inovatīva Nākotnes Universitāte” (26.08.2022.)
  46. Sadarbības līgums atbilstoši cenu aptaujai “Par programmētāja pakalpojumiem aplikācijas izstrādei” ar sadarbības partneri SIA “Asya” (27.09.2022. – 31.03.2023.)
  47. Tehnoloģiju prototipa testēšana ViA Zinātnieku nakts pasākumā “Pielaiko Zinātni” (30.09.2022.)
  48. Tīklošanās aktivitātes un projekta rezultātu prezentācija Latvijas fizikas skolotāju gada konferencē Valmieras Valsts ģimnāzijā (15.10.2022.)
  49. Tīklošanās aktivitātes un projekta rezultātu prezentācija Latvijas skolu projekta “Skola2030” skolotāju tālākizglītības konferencē Rēzeknes Valsts ģimnāzijā (18.10.2022.)
  50. Komandējums un tīklošanās pasākums starptautiskā zinātniskā konferencē ICERI`2022 (15th annual International Conference of Education, Research and Innovation) Seviļā, Spānijā ar prezentāciju “A technology-value synergy model for learning math that evokes emotions and creates the best learning moments” (04.11.2022. – 12.11.2022.)
  51. Tīklošanās pasākums starptautiskā zinātniskā tiešsaistes konferencē ELECS`2022 (6th European Conference on Electrical Engineering & Computer Science) ar prezentāciju “Prototype of Project AI4Math: Interdisciplinary and Innovative Technology for Accelerated Learning of Mathematics” (21.12.2022. – 23.12.2022.)
  52. Iesniegts pieteikums tehnoloģiju prototipa AI4Math izstrādes atbalstam LIAA Tehnoloģiju biznesa centra īstenotā programmā PROTOTECH 2.0 (15.03.2023.)
  53. Praktiska semināra vadīšana un prezentācija Vidzemes Augstskolas 13. konferencē - praktiskā seminārā pedagogiem "Vidzemes Augstskola: sadarbības partneris izglītībā", prezentējot projekta rezultātus (17.03.2023.)
  54. Iesniegta AI4Math projekta noslēguma atskaite (15.04.2023.)

Zinātniski raksti, indeksēti Web of Science:

Cunska, A. (2021) Technology-based Interdisciplinary Approaches to Accelerated Learning of Mathematics. In Proceedings of the 13th International Conference on Computer Supported Education - Volume 2: CSEDU, ISBN 978-989-758-502-9, ISSN 2184-5026, pages 114-121. DOI: https://doi.org/10.5220/0010473901140121

Cunska, A. (2021) Important factors for more effective learning of mathematics. SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION. Proceedings of the International Scientific Conference. Volume II, May 28th-29th, 2021, ISSN: 2256-0629, pages 139-150. DOI: https://doi.org/10.17770/sie2021vol2.6466

Zinātnisks raksts, indeksēts Scopus:

Cunska, A. (2022). Creation of a Teacher Support System for Technology-Enhanced Accelerated Learning of Math in Schools. In: Csapó, B., Uhomoibhi, J. (eds) Computer Supported Education. CSEDU 2021. Communications in Computer and Information Science, vol 1624. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14756-2_10

Cunska, A. (2022). "Prototype of Project AI4Math: Interdisciplinary and Innovative Technology for Accelerated Learning of Mathematics", WSEAS Transactions on Business and Economics, vol. 19, pp. 1839-1848, ISSN: 11099526, DOI: 10.37394/23207.2022.19.165

Publikācijas:

Cunska, A. (2020) Effective learning strategies and Artificial Intelligence (AI) support for accelerated math acquisition. European Proceedings of International Conference on Education & Educational Sciences EpICEEPSY. 11th ICEEPSY’2020 International Conference on Education and Educational Psychology, e-ISSN 2672-8141, pages 118-129. ISBN: 978-1-80296-952-8. DOI: https://doi.org/10.15405/epiceepsy.20111.11

Cunska, A. (2021) Distance learning reveals the necessity of Artificial Intelligence solutions for accelerated learning of mathematics. INTED2021 Proceedings. 15tht International Technology, Education and Development Conference, ISBN 978-84-09-27666-0, ISSN 2340-1079, pages 2152-2160, DOI: https://doi.org/10.21125/inted.2021

Cunska, A. (2021) Taxonomy of Technology-based Support for Accelerated Learning of School Math. Proceedings of ICERI2021, pages 3647-3656, Conference 8th-9th November 2021, ISBN: 978-84-09-34549-6, ISSN: 2340-1095, DOI: https://doi.org/10.21125/iceri.2021.0875

Cunska, A. (2022) Learning habits: Does the digital generation have digital stress and how does it affect the learning of mathematics? Psychological Applications and Trends 2022, inSciencePress, pages 176-178, e-ISSN: 2184-3414, ISBN: 978-989-53614-1-0. DOI: https://doi.org/10.36315/2022inpact042

Cunska, A. (2022). A technology-value synergy model for learning math that evokes emotions and creates the best learning moments. ICERI2022 Proceedings, p: 7300-7305, ISBN: 978-84-09-45476-1, ISSN: 2340-1095, doi: 10.21125/iceri.2022.1860

Konferenču tēzes:

Cunska, A. (2020). Effective learning strategies and Artificial Intelligence (AI) support for accelerated math acquisition. EpICEEPSY, Volume 1, 11th ICEEPSY’2020 International Conference on Education and Educational Psychology, Retrieved from URL
https://www.europeanproceedings.com/article/10.15405/epiceepsy.20111.11

Cunska, A. (2021). Distance learning reveals the necessity of Artificial Intelligence solutions for accelerated learning of mathematics. INTED2021 (15tht International Technology, Education and Development Conference ) Proceedings, Retrieved from URL https://library.iated.org/view/CUNSKA2021DIS

Cunska, A. (2021). Technology-based Interdisciplinary Approaches to Accelerated Learning of Mathematics. CSEDU 2021 (13th International Conference on Computer Supported Education) Proceedings, Retrieved from URL https://www.scitepress.org/PublicationsDetail.aspx?ID=BSj3h4AhJ+Y=&t=1

Cunska, A. (2021). Important factors for more effective learning of mathematics. 15th International Scientific Conference "Society. Integration. Education" May 28-29, 2021, Rezekne Academy of Technologies, Retrieved from URL  http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/6466

Cunska, A. (2021). Taxonomy of Technology-based Support for Accelerated Learning of School Math. ICERI 2021 (14th annual International Conference of Education, Research and Innovation) Proceedings, Retrieved from URL https://library.iated.org/view/CUNSKA2021TAX  

Cunska, A. (2022). Learning habits: Does the digital generation have digital stress and how does it affect the learning of mathematics? 23-25 April – Madeira, Portugal, InPACT, International Psychological Applications Conference and Trends 2022, Book of Abstarcts, World Institute for Advanced Research and Science, Retrieved from URL: https://inpact-psychologyconference.org/wp-content/uploads/2022/04/InPACT-2022_Book-Abstracts.pdf

Cunska, A. (2022). Creation of a Teacher Support System for Technology-Enhanced Accelerated Learning of Math in Schools. In: Csapó, B., Uhomoibhi, J. (eds) Computer Supported Education. CSEDU 2021. Communications in Computer and Information Science, vol 1624. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14756-2_10

Cunska, A. (2022). A technology-value synergy model for learning math that evokes emotions and creates the best learning moments. 15th annual International Conference of Education, Research and Innovation ICERI2022 Proceedings, Retrieved from URL https://library.iated.org/view/CUNSKA2022ATE

Cunska, A. (2022). Prototype of Project AI4Math: Interdisciplinary and Innovative Technology for Accelerated Learning of Mathematics. WSEAS Transactions on Business and Economics, ISSN / E-ISSN: 1109-9526 / 2224-2899, Volume 19, 2022, Art. #165, Retrieved from URL https://wseas.com/journals/articles.php?id=7341 

reSilienT fARminG by Adaptive microclimaTe managEment (STARGATE)

STARGATE

Lauksaimniecība, iespējams, ir tautsaimniecības nozare, kas visvairāk atkarīga no laika apstākļiem/klimata. Laika apstākļu/klimata pārmaiņas ietekmē tās produktivitāti, riska novērtējumu/pārvaldību un ietekmi uz vidi. No otras puses, pašreizējā lauksaimniecības prakse katru gadu rada vienu ceturto daļu no siltumnīcefekta gāzu emisiju apjoma pasaulē, veicinot un vēl vairāk pastiprinot klimata pārmaiņas, saglabājot nepārtrauktu klimata pārmaiņu ciklu un ietekmējot pārtikas ražošanas sistēmu.

Projekta mērķis: STARGATE izstrādās progresīvu, daudzpusīgu un holistisku klimata viedās lauksaimniecības metodoloģiju, iegūstot inovācijas mikroklimata un laika apstākļu riska pārvaldības jomā, kā arī ainavu dizainā. Metodoloģijas pamatā ir zemes novērošanas, laika apstākļu/klimata un lietu interneta integrēšana, lai veicinātu efektīvāku lauku saimniecību/zemes gabalu apsaimniekošanu; iespējas pielāgoties klimata pārmaiņām; vietējās un reģionālās politikas formulējumu, kas nodrošinātu labāku ainavu apsaimniekošanu, aizsardzību pret klimatiskajiem riskiem; mikroklimata pārmaiņu īstenošanu.

Projekta aktivitātes:

  • Izstrādāt detalizētu situāciju un vajadzību analīzi klimata viedajai lauksaimniecībai;
  • Veidot ieinteresēto personu kopienu un izveidot uz lietotāju vērstu dzīvo laboratoriju;
  • Izstrādāt novērtēšanas datu infrastruktūru un datu pārvaldības sistēmu;
  • Izstrādāt lauksaimniecības klimatiskos indikatorus un veicināt klimata pakalpojumus;
  • Novērtēt STARGATE metodoloģijas un lēmumu atbalsta sistēmu reālu apstākļu pilota projektos;
  • Izstrādāt informācijas izplatīšanas plānu, lai palielinātu STARGATE ietekmi un sabiedrību;
  • Izstrādāt komercializācijas plānu, lai maksimāli palielinātu STARGATE komercializācijas iespējas uzņēmējdarbībā.

Projekta partneri:

  • Centre for Research and Technology Hellas (CERTH), Grieķija
  • LESPROJEKT SLUZBY, Čehija
  • MIGAL Galilee Research Institute, Izraēla
  • Vyzkumny ustav melioraci a ochrany pudy,Čehija
  • AgriSat Iberia, Spānija
  • NEUROPUBLIC, Grieķija
  • GAIA EPICHEIREIN, Grieķija
  • AgroApps, Grieķija
  • meteoblue, Šveice
  • Pessl Instruments, Austrija
  • Dioseco Unipessoal Lda - 2eco, Postugāle
  • Aristotle University of Thessaloniki, Grieķija
  • Hihomoravsky kraj, Čehija
  • Vidzemes Plānošanas reģions, Latvija
  • Poznan Supercomputing and Networking Center, Polija
  • Institute of Applied Informatics e.V., Vācija
  • Upper Galilee Agriculture Company, Izraēla
  • Asplan Viak Internet, Norvēģija
  • Farm Rostenice, Čehija
  • Adama CZ s.r.o, Čehija
  • CREVIS, Beļģija
  • Sociedade Portuguesa de Inovacao, Portugāle
  • KEFALAS, Grieķija
  • Flemish Institute for Technological Research, Beļģija

Projekta mājas lapa: https://www.stargate-h2020.eu/

Projekta koordinators: Dr.sc.ing. Dimitrious Moshou (CERTH)

Projekta zinātniskā vadītāja ViA: Dr.sc.ing. Ginta Majore (Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.)

Projekta administratīvā vadītāja ViA: Mg.paed. Iveta Putniņa

Projekta komanda: Mg.sc.comp. Mairita Zaķe, Mg.sc.comp. Oskars Java

Projekta īstenošanas periods: 01.10.2019 - 30.09.2023

Projekta finansētājs: Eiropas Komisija

Apvārnis 2020

Image
Image

Vidzemes Augstskola, Cēsu iela 4, Tērbatas iela 10, Valmiera, LV-4201, Latvija

Reģ. Nr. LV90001342592

KONTAKTI | REKVIZĪTI