Eiropas Komisijas programmas “Radošā Eiropa” pētnieciskajā projektā ImGame (2022-2025) Vidzemes Augstskolā radīta izglītojoša digitāla vide ImGame, kas veltīta estētiskās iegremdēšanās (immersion) fenomenam laikmetīgajā mākslā. ImGame mērķis ir palīdzēt attīstīt pašlaik nepietiekami pārstāvēto mākslas spēļu kategoriju, kā arī nodot zināšanas par iegremdēšanās stilistiku un jauno autoru darbiem plašākai sabiedrībai.
Projektā strādājuši mākslinieki un pētnieki no trim valstīm (Latvija, Grieķija, Ungārija), turpinot izstrādāt mākslas spēles prototipu ArtSpace (2021), kas izveidots Vidzemes Augstskolā sadarbībā ar mediju māksliniekiem Kristapu Biteru un Ievu Vīksni.
ImGame prototips pieejams šeit: https://imgame.va.lv/
Komanda:
Latvija
Vadošā pētniece, PhD Ieva Gintere (Vidzemes Augstskola)
Mākslinieks, zinātniskais asistents, mag.art. Alvis Misjuns (Vidzemes Augstskola, Latvijas Mākslas akadēmija)
Ungārija
Pētniece, PhD Ágnes Bakk, Moholy-Nagy University of Art and Design
Digitālās vides mākslinieka asistents Kristóf Szabó
Grieķija
Pētnieks, PhD Emmanouel Rovithis, Ionian University
Digitālās vides skaņa: Vasilis Georgakopoulos
Projekta rezultāti
Q1 publikācija: Gintere, I., Rovithis, E., Bakk, Á. K., Misjuns, A. (2024). ImGame Project: a Comprehensive Theory of Immersive Aesthetics and Innovation in Serious Gaming. International Journal of Game-Based Learning, W. H. Tan, ed., vol. 14(1), available here.
Scopus zinātniskajā datubāzē: Gintere, I., Rovithis, E., Bakk, Á. K., Misjuns, A. (2024). ImGame: An Immersive Educational Environment to Teach Contemporary Art. Proceedings of the 16th International Conference on Computer Supported Education.
Projekts ImGame – Jaunās mākslas pētniecībā balstīta digitāla vide ar nopietnās spēles un iegremdēšanās estētikas elementiem Nr. 101054570