JAUNUMI

Projekta "Change(K)now!" partneru sanāksme Lahti, Somijā: ceļā uz ilgtspējīgām pārtikas piegādes sistēmām

Projekta "Change(K)now!" partneru sanāksme Lahti, Somijā: ceļā uz ilgtspējīgām pārtikas piegādes sistēmām

No 24. līdz 26. martam Lahti, Somijā, norisinājās Vidzemes Augstskolas vadītā starptautiskā projekta "Change(K)now!" partneru sanāksme, pulcējot pārstāvjus no astoņām Baltijas jūras reģiona valstīm. Šī sanāksme bija nozīmīgs solis ceļā uz pārtikas piegādes sistēmu pāreju no vienreizlietojamā uz daudzkārt lietojamo iepakojumu, veicinot aprites ekonomikas principu ieviešanu reģiona pilsētās.

Sanāksmes atklāšana un mērķi

Sanāksmi atklāja projekta vadītāja Aija van der Steina no Vidzemes Augstskolas un Heidrun Fammler no Baltijas Vides Foruma Vācijā. Viņas uzsvēra projekta nozīmīgumu ilgtspējīgas attīstības veicināšanā un nepieciešamību pēc ciešas starptautiskās sadarbības, lai veiksmīgi īstenotu pāreju uz aprites pārtikas piegādes sistēmām.

Pilotprojektu prezentācijas

Pirmajā dienā projekta partneri prezentēja pilotprojektus savās pilsētās, tostarp Hamburgā, Tallinā, Kopenhāgenā, Rīgā, Liepājā, Anīkščos, Gdaņskā un Lahti. Katra prezentācija sniedza ieskatu vietējos izaicinājumos un risinājumos, kas saistīti ar pāreju uz daudzkārt lietojamām pārtikas piegādes sistēmām. Arī Latvijas pašvaldību, Rīgas un Liepājas, pārstāvji sniedza priekšstatu šogad plānoto aktivitāšu - pilotprojektu plānošanā depozīta sistēmas ieviešanai pilsētas pasākumos. Savukārt Lahti pārstāve Tuula iepazīstināja ar pilsētas stratēģiju institucionālās ēdināšanas sektorā.

 

 

Sanāksmes laikā dalībnieki strādāja tematiskajās darba grupās, katrai pievēršoties specifiskiem projekta aspektiem:

  1.  institucionālās ēdināšanas sektoram, analizējot veidus, kā veicināt daudzkārt lietojamu iepakojumu izmantošanu skolās, slimnīcās un citās publiskajās iestādēs.
  2.  pasākumu ēdināšana, īpaši lielu publisku pasākumu kontekstā. Dalībnieki dalījās pieredzē par veiksmīgām iniciatīvām un apsprieda izaicinājumus, kas saistīti ar vienreizlietojamo trauku aizstāšanu pasākumos.
  3. ēdiena līdzņemšanas un piegādes uz mājām sektoram, izstrādājot stratēģijas, kā motivēt uzņēmējus un patērētājus pāriet uz ilgtspējīgākiem risinājumiem.

Tāpat eksperti sprieda par kampaņām uzvedības maiņas veicināšanai, uzsverot efektīvas komunikācijas nozīmi sabiedrības paradumu maiņā. Norisinājās arī  diskusija par politikas ieteikumiem, lai nodrošinātu ilgtspējīgu pāreju uz aprites pārtikas piegādes sistēmām.

Apmācību programma pašvaldībām un uzņēmējiem

Tāpat tika prezentēts apmācību programmas izstrādes plāns pašvaldību un uzņēmēju kapacitātes celšanai ilgtspējīgu pārtikas piegādes sistēmu ieviešanā. Šī programma sniegs praktiskas zināšanas un rīkus, lai veicinātu pārmaiņas vietējā līmenī.

Noslēgums un turpmākie soļi

Sanāksmes noslēgumā Aija van der Steina apkopoja galvenos secinājumus un izvirzīja turpmākos soļus projekta īstenošanā. Dalībnieki vienojās par ciešāku sadarbību starp klasteriem un nepieciešamību pēc regulāras pieredzes apmaiņas, lai nodrošinātu veiksmīgu pāreju uz ilgtspējīgām pārtikas piegādes sistēmām visā Baltijas jūras reģionā.

Par projektu "Change(K)now!"

Projekts "Change(K)now!" ir starptautiska iniciatīva, kuras mērķis ir veicināt pārtikas piegādes sistēmu pāreju no vienreizlietojamā uz daudzkārt lietojamo iepakojumu Baltijas jūras reģiona pilsētās. Projekts koncentrējas uz domāšanas maiņu iepakojuma izmantošanā, iesaistot pašvaldības, pārtikas piegādes uzņēmumus un iedzīvotājus.

ViA ir vadošā loma projektā: nodrošināt projekta administratīvo vadību, Izstrādāt apmācību programmu pašvaldībām un uzņēmējiem par ilgtspējīgām pārtikas piegādes sistēmām, Koordinēt projekta īstenošanu, partnerus un asociatīvos partnerus Latvijā, kā arī uzraudzīt risinājumu prototipēšanu un pilotēšanu Latvijā. 

Plašāka informācija par projektu:
https://interreg-baltic.eu/project/change-know/

https://va.lv/projekts/change-k-now

 

 

 

Image
Image

Vidzemes Augstskola, Cēsu iela 4, Tērbatas iela 10, Valmiera, LV-4201, Latvija

Reģ. Nr. LV90001342592

KONTAKTI | REKVIZĪTI