PROJEKTI

Vērtēšanas modeļi digitālajā mācīšanās vidē

PD

Atjaunots: 12.07.2023.

Projekta apraksts:

Pētniecības pieteikuma mērķis ir izstrādāt pētniecībā balstītus formatīvās un summatīvās vērtēšanas  modeļus, kas palīdz nodrošināt  ticamu un objektīvu vērtēšanu mācību procesā digitālajā vidē. Ar digitālo mācīšanās vidi tiek saprasts dažādu tehnoloģiju pielietojums mācīšanās procesā dažādās pakāpēs - no dažu tehnoloģisku risinājumu pielietojuma līdz pilnībā tehnoloģiju nodrošinātām mācībām dažādās mācīšanās formās: klātienes mācīšanās, e-mācības, kā arī kombinētās mācības (blended learning).

Plānotie rezultāti: sistematizēts un pētniecībā balstīts summatīvās un formatīvās vērtēšanas modeļu kopums, kas palīdzēs nodrošināt mācīšanos digitālajā vidē dažādās izglītības formās: formālā izglītība skolās un augstākās izglītības iestādēs, kā arī pieaugušo izglītībā, tālākizglītībā – tas viss saistāms ar mūžizglītības konceptu.

Īstenošanas laiks: 01.05.2020. – 30.04.2023.

Projekta numurs: 1.1.1.2/VIAA/3/19/561

Projekta vadītāja: dr. paed., docente Anžela Jurāne-Brēmane

Zinātniskā konsultante: dr. paed., profesore Sarma Cakula

Projekta budžets: 133 805,88 EUR

Plānotās aktivitātes:

esošās situācijas izpēte un analīze (literatūra un prakse), vērtēšanas modeļu izstrāde un aprobācija, starptautiskā mobilitāte, mācības, dalība konferencēs, publicitātes pasākumi, vadlīniju izstrāde.

* Projekta pirmajos mēnešos darbība lielākoties saistāma ar projektā iecerēto aktivitāšu pārplānošanu pamatā divu iemeslu dēļ: atliktā projekta uzsākšana un Covid 19 ierobežojumi, kas izmanīja (un turpina ietekmēt) daudzas norises visā pasaulē. Saistībā ar ārkārtas situāciju un mācība procesa organizēšanu attālināti tika izveidota aptauja pedagogiem, kas strādā dažādās izglītības pakāpēs, par izmaiņām izglītojamo snieguma vērtēšanā.

Projekta ietvaros izstrādātas vadlīnijas, kas lejuplādējamas šeit: Digitālās vērtēšanas modeļi. Vadlīnijas

Publikācijas:

Jurāne-Brēmane, A. (2023). Digital Assessment in Technology-Enriched Education: Thematic Review. Education Sciences, 13(5). https://doi.org/10.3390/educsci13050522 

Jurāne-Brēmane, A. (2022). Changes of assessment in remote learning: Educators' perceptions and findings. International Journal of Learning and Change, 14(4), 469-484. https://doi.org/10.1504/IJLC.2022.124485

Jurāne-Brēmane, A. (2021). The Digital Transformation of Assessment: Challenges and Opportunities. Human, Technologies and Quality of Education. Proceedings of Scientific Papers, 352-363. https://doi.org/10.22364/htqe.2021.25

Jurāne-Brēmane, A. (2024). Developing Pedagogical Principles for Digital Assessment. Education Sciences, 14(10), 1067. https://doi.org/10.3390/educsci14101067

Paveiktās aktivitātes:

  1. Līdzdalība virtuālajā konferencē “IV2020 – 24th International Conference Information Visualisation”, tīklošanās pasākums.
  2. Komandējums. Diskusijas un intervijas Ventspils tehnikumā, Ventspils 2. pamatskolā, Ventspils Augstskolā, Ventspils 1. pamatskolā un Ventspils 4. vidusskolā.
  3. Komadējums. Fokusgrupas diskusija Pumpuru vidusskolā, intervija Babītes vidusskolā.
  4. HESPI pētniecisko diskusiju pēcpusdiena "Vērtējot mācīšanos tehnoloģiskā vidē".
  5. Piedalīšanās ar ziņojumu "Digital Transformation of Assessment: Challenges and Opportunities" Latvijas Universitātes 79. Starptautiskās zinātniskās konferences sekcijā "Izglītības digitālā transformācija" (05.02.2021.).
  6. 30.04.2021. dalība virtuālajā pasākumā "Eiropas zinātnieku nakts 2021" (Vidzemes Augstskolas sadaļā) ar aktivitāti "Kā un kāpēc mani vērtē?". Digitālais plakāts.
  7. Piedalīšanās ar ziņojumu "Insight into technology-based assessment practices: With and without crisis" Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas 15. starptautiskajā zinātniskajā konferencē "Sabiedrība. Integrācija. Izglītība" (28.05.2021.).
  8. Angļu valodas mācības BELS mācību centrā Gozo, Malta (mobilitāte no 19.09.2021. līdz 03.10.2021.)
  9. Komandējums. Rīgas Stradiņa universitātē pētīt inovatīvas digitālās vērtēšanas prakses – Prasmju monitoringa sistēmu un docētāju praksi studiju kursos (14.10.2021.).
  10. Ziņojums HESPI kopsapulcē "PostDoc pētījuma “Vērtēšanas modeļi digitālajā mācīšanās vidē” saturiskā attīstība" (07.12.2021.).
  11. Komandējums uz Rīgas Valsts 3. ģimnāziju un Banku Augstskolu ar uzdevumu pētīt inovatīvas digitālās vērtēšanas prakses (04.01.2022.).
  12. Piedalīšanās ar ziņojumu "Development of the Models for Assessment in Digital Environment" Latvijas Universitātes 80. Starptautiskās zinātniskās konferences sekcijā "Izglītības digitālā transformācija" (10.02.2022.).
  13. Kursi "Training for funding | EU Projects’ Design and Management" (18.-19.02.2022.).
  14. Seminārs RTU Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes docētājiem "Formatīvā vērtēšana: ar un bez tehnoloģijām", diskutējot par vērtēšanas modeļiem (25.02.2022.).
  15. Mobilitāte un tīklošanās komandējums uz University of East Anglia ar mērķi diskutēt par modeļu skicēm un līdzdarboties Vērtēšanas Modulī (30.01.2022.-01.03.2022.).
  16. Piedalīšanās ar ziņojumu "Developing the Models and Pedagogical Principles for Digital assessment" Daugavpils Universitātes 64. Starptautiskās zinātniskās konferences Izglītības zinātņu sekcijā (22.04.2022.).
  17. Seminārs Banku augstskolas docētājiem "Vērtēšanas modeļi digitālā vidē" (23.03.2022.
  18. Seminārs Rīgas Stradiņa universitātes docētājiem "Vērtēšanas modeļi digitālā vidē" (13.05.2022.).
  19. Seminārs RTU Inženierekonomikas un vadības fakultātes docētājiem "Vērtēšanas modeļi digitālā vidē" Akadēmiskajā konferencē "Vērtēšanas process augstskolās - vienotas pieejas meklējumi vienmēr mainīgos apstākļos" (18.05.2022.).
  20. Mobilitāte Helsinku universitātē, diskutējot par digitālo vērtēšanu un izstrādātajiem modeļiem (22.05.2022. - 11.06.2022.).
  21. Piedalīšanās EDEN2022 konferencē “Shaping the digital transformation of the education ecosystem in Europe” Tallinas Universitātē (19.06.2022. - 22.06.2022.).
  22. Seminārs Vidzemes Augstskolas darbinieku mācībās "Eksāmens digitālajā vērtēšanā ar diskusiju" (26.08.2022.).
  23. Mobilitāte Tallinas Universitātē, lai iepazīstinātu ar pieredzi saistībā ar mācīšanās analītiku, diskutētu par lielajiem datiem izglītībā, digitālo atgriezenisko saiti un vērtēšanu (11.09. 2022. - 17.09.2022.).
  24. Seminārs Daugavpils Universitātes pedagoģijas studentiem un docētājiem "Digitālā vērtēšana / vērtēšanas modeļi digitālā mācīšanās vidē" (24.10.2022.).
  25. Semināri Ventspils Augstskolas docētājiem un Ventspils skolu pārstāvjiem "Digitālā vērtēšana / vērtēšanas modeļi digitālā mācīšanās vidē" (28. un 29.11.2022.).
  26. Semināri Liepājas Universitātes pedagoģijas studentiem un docētājiem "Digitālā vērtēšana / vērtēšanas modeļi digitālā mācīšanās vidē" (5. un 6.12.2022.).
  27. Mobilitāte Tamperes universitātēs (TAMK un TAU), iepazīstot pieredzi mācīšanās analītikas izpētē un lietojumā, kā arī piedaloties TAMK konferencē “Knowledge, skills and competences on stage”ar ziņojumu par digitālo vērtēšanu un izstrādātajiem modeļiem (23.01.2023. - 03.02.2023.).
  28. Dalība projekta DITEPRACT (Digital and Hybrid Teaching and Learning) seminārā par digitālajām mācību formām Rīgas Stradiņa Universitātē (22.02.2023.).
  29. Tīklošanās pasākums - E3UDRES2 universitāšu sadarbības tīkla Pētnieku Dzīvās laboratorijas nākamo projektu ideju attīstībai Setubalas Politehniskajā institūtā (5.03.2023.-10.03.2023.).
  30. Piedalīšanās Liepājas Universitātes konferencē "Viedrisinājumi iekļaujošai augstākajai izglitībai"  (28. un 29.03.2023.).
  31. Pētījuma rezultātu izplatīšanas seminārs Valmieras novada skolu skolotājiem “Digitālā vērtēšana: pedagoģija un tehnoloģijas” (04.04.2023.).
  32. Pētījuma rezultātu izplatīšanas seminārs Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes kopīgās doktora studiju progammas "Izglītības zinātnes" studentiem "Digitālā vērtēšana: pedagoģija un tehnoloģijas" (06.04.2023.).
  33. Piedalīšanās ar plakātu "VAKEN Starptautiskajā simpozijā" Vidzemes Augstskolā (13.04.2023.).
  34. Nodarbība Alojas Ausekļa vidusskolas 8.-12. klašu skolēniem par Eiropas Savienību un tās radītajām iespējām, tai skaitā projektiem akcijas "Atpakaļ uz skolu 2023" ietvaros  (19.04.2023.).
  35. Rezultātu izplatīšanas seminārs Izglītības un zinātnes ministrijā, piedaloties arī Augstākās izglītības kvalitātes aģentūras pārstāvjiem (20.04.2023.)

Projekta gala ziņojuma vērtējums skatāms šeit (angļu valodā): ekspertu vērtējums.

Mākslīgā Intelekta (AI) atbalsts paātrinātai matemātikas apguves pieejai (AI4Math)

PD

Atjaunots 14.04.2023.

Mākslīgā Intelekta atbalsts paātrinātai matemātikas apguves pieejai (AI4Math) ir starpdisciplinārs ar saimniecisku darbību nesaistīts rūpniecisks pētījumu projekts, kur matemātikas, pedagoģijas un IKT nozaru speciālistu kopdarbības rezultātā tiks veicināta cilvēkresursu attīstība, palielinot matemātikas izglītības daudzveidību, pieejamību, motivāciju, iesaisti un atbilstību STEM nozaru nākotnes vajadzībām.

Projekta mērķis ir izstrādāt starpdisciplināru matemātikas atbalsta stratēģiju, izmantojot Mākslīgā Intelekta (AI), Lielo Datu un stimulējošas izglītības apguves pieejas, tādā veidā sekmējot valsts Viedās Specializācijas Stratēģija (VSS) ietvaros noteikto 5.jomu (IKT) un 5.izaugsmes prioritāti modernas un nākotnes darba tirgus prasībām atbilstošas izglītības sistēmas izveidei, kas veicina tautsaimniecības transformāciju.

Uzņēmumi turpinās digitāli attīstīties, lai veidotu nākamās paaudzes uzņēmējdarbību un meklētu ceļus turpmākai izaugsmei. Ir skaidrs, ka katram no nākotnes tehnoloģiju koda vārdiem (Blockchain, Big Data, Virtual Reality, AI, Cloud Computing, Cyber Security, Cryptocurrency, Robotic, Quantum computing etc) pamatā ir jābūt matemātikas prasmēm. Tieši matemātika tiek uzskatīta par pamatu citām zinātnēm, kurai ir nozīmīga loma ikdienas un darba dzīvē. Matemātiku māca pilnīgi visās izglītības pakāpēs. Tā ir kļuvusi par svarīgu jomu tehnoloģiju, aprites ekonomikas un vides modelēšanas attīstībā. Tomēr skolēni joprojām domā, ka matemātikas apguve ir garlaicīga. Starptautiski pētījumi norāda vairākas satraucošas indikācijas, kuras saistās ar matemātikas apguvi un ir aktuālas vēl joprojām: 1) ir ļoti maz cilvēku, kuri ar prieku atceras savas matemātikas stundas; 2) daudziem skolēniem nav intereses, prieka un motivācijas mācīties matemātiku; 3) skolēnu attieksme būtiski ietekmē sasniegumus matemātikā; 4) lielu daļu skolēnu mēs pazaudējam mācību procesā; 5) matemātikas mācību satura samazināšana un atvieglošana nav devusi dziļākas zināšanas un labākus rezultātus.

Plānotie rezultāti

Projekta aktivitāšu ietvaros tiks:

1) veikts salīdzinošs pētījums par digitālā laikmeta lietotāju paradumu maiņu;

2) izstrādāts starpdisciplinārs Mākslīgā Intelekta risinājumu balstīts tehnoloģiju prototips matemātikas apmācībai ar Lielo Datu pieeju izaugsmes vērtēšanai, pielāgojot funkcionalitāti vispārējās izglītības matemātikas mācību saturam;

3) izveidota stimulējoša matemātikas apguves pieejas stratēģija. 

Īstenošanas laiks: 01.04.2020. - 31.03.2023.

Projekta vadītāja: SSII pētniece, dr. math. Aija Cunska

Projekta numurs: 1.1.1.2/VIAA/3/19/564

Zinātniskais konsultants: dr. phys. Atis Kapenieks

Projekta budžets: 133 805,88 EUR

Darba pakotnes:

  1. Mērķtiecīga projekta vadība
  2. Digitālā laikmeta lietotāju paradumu maiņas salīdzinošs novērtējums
  3. Starpdisciplinārs AI risinājumu balstīts tehnoloģiju prototips
  4. Stratēģija paātrinātai matemātikas apguves pieejai

Partneri

SIA „Riga Coding School”, Republikas laukums 3-16, Rīga, LV-1010, Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

SIA "TechGym", Ventspils Augsto Tehnoloģiju parks 1, Ventspils, LV-3602, Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

Gateway School of English, GSE, No.1, Bosfru Street, San Gwann (St Julian’s), Malta, Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

Maltas Universitāte, Msida MSD 2080, Malta, Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

RTU, Cēsu studiju un zinātnes centrs, prototipēšanas darbnīca “TheLab”, Piebalgas iela 3, Cēsis, LV4101, Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

SIA “Asya”, Pils iela 17, Ventspils, LV3601, Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

Paveiktās aktivitātes

  1. Projekta idejas prezentācija ikmēneša pēcdoktorantu seminārā (04.2020.)
  2. Sagatavots kvalitātes plāna apraksts apakšaktivitātei “WP1.1. Pētījumu projekta informatīva rokasgrāmata un kvalitātes plāns” aktivitātes “WP1. Mērķtiecīga projekta vadība” ietvaros (04.2020.)
  3. Sagatavota informatīva rokasgrāmata apakšaktivitātei “WP1.1. Pētījumu projekta informatīva rokasgrāmata un kvalitātes plāns” aktivitātes “WP1. Mērķtiecīga projekta vadība” ietvaros (05.2020.)
  4. Dalība un sertifikāta iegūšana tiešsaistes studiju kursā “Mākslīgā intelekta elementi” (sadarbībā ar RTU un Helsinku Universitāti) (05.2020.)
  5. Īstenoti profesionālās pilnveides kursi par Lielo Datu analīzi ar Python (sadarbībā ar SIA “Riga Coding School”) (06. – 08.2020.)
  6. Iesniegtas un apstiprinātas tēzes starptautiskai zinātniskai konferencei ICEEPSY`2020 (The International Conference on Education and Educational Psychology) (06.2020.) iceepsy2020_abstract_book_program.pdf (futureacademy.org.uk)
  7. Dalība profesionālās pilnveides kursos par Lielo Datu analīzi ar SQL (sadarbībā ar SIA “Riga Coding School”) aktivitātes WP2.5. ietvaros (09. – 10.2020.)
  8. Dalība starptautiskā zinātniskā konferencē ICEEPSY`2020 (The International Conference on Education and Educational Psychology) ar prezentāciju “Effective Learning Strategies and Artificial Intelligence support for accelerated math acquisition” aktivitātes WP2.4. ietvaros (6.10.2020. – 8.10.2020.)
  9. Praktiska semināra vadīšana un prezentācija Vidzemes Augstskolas 11. konferencē - praktiskā seminārā pedagogiem “IZGLĪTĪBAS TEHNOLOĢIJU INTEGRĒŠANA MĀCĪBU PROCESĀ” aktivitāšu WP2.7. un WP2.9. ietvaros, prezentējot projekta rezultātus (21.10.2020.)
  10. Fokusgrupas diskusijas vadīšana Trikātas pamatskolā, Beverīnas novadā ar mērķi iesaistīt skolvadību un matemātikas skolotājus problēmu apzināšanā Attālināto mācību periodā (14.10.2020.)
  11. Pētījumu projekta publicitātes pasākums E.Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijas 10.-12.klašu skolēniem un skolotājiem akcijas "Atpakaļ uz skolu" ietvaros ar prezentāciju “ES aktualitātes un mana darba pieredze” (02.12.2020.)
  12. Mobilitāte un tīklošanās brauciens uz Maltas Universitāti ar mērķi iepazīt Maltas izglītības sistēmu un veikt pētījumu par digitālā laikmeta lietotāju paradumu maiņu, kā arī mācības pie sadarbības partnera “Gateway school of English” (03.03.2021. – 30.04.2021.)
  13. Ētikas komisiju (Maltas Izglītības Ministrijas un Vidzemes Augstskolas) pieteikumu sagatavošana aktivitātes WP2.1. ietvaros (04. – 05.2021.)
  14. Dalība starptautiskā zinātniskā konferencē INTED`2021 (15th annual International Technology, Education and Development Conference) ar prezentāciju “Distance learning reveals the necessity of Artificial Intelligence solutions for accelerated learning of mathematics” (8.03.2021. – 9.03.2021.)
  15. Dalība starptautiskā zinātniskā 79. Latvijas Universitātes konferencē - sadaļā “Modernā elementārā matemātika un matemātikas mācīšana” ar prezentāciju “Dažas efektīvas stratēģijas ātrākai matemātikas apguvei” (18.03.2021.) https://www.fmof.lu.lv/par-mums/zinas/zina/t/65322/
  16. Tīklošanās aktivitātes Biznesa augstskolas Turība XXII Starptautiskā zinātniskā konferencē “Mākslīgais Intelekts un Zaļā domāšana” (21.04.2021. – 22.04.2021.)
  17. Dalība starptautiskā zinātniskā konferencē CSEDU`2021 (13th International Conference on Computer Supported Education) ar prezentāciju “Technology-based Interdisciplinary Approaches to Accelerated Learning of Mathematics” (23.04.2021. – 25.04.2021.)
  18. Tīklošanās aktivitātes un dalība Eiropas Zinātnieku nakts 2021 pasākumos ar stenda prezentāciju “Mūsdienīgi risinājumi paātrinātai matemātikas apguvei vispārizglītojošās skolās” (30.04.2021.)  https://www.zinatniekunakts2021.lv/posters
  19. Praktiska semināra vadīšana Valmieras skolu matemātikas skolotājiem par tēmu “Dažas efektīvas stratēģijas ātrākai matemātikas apguvei” ar mērķi prezentēt projekta rezultātus (19.05.2021.)
  20. Dalība starptautiskā zinātniskā konferencē SIE`2021 (15th International Scientific Conference “Society. Integration. Education”) ar prezentāciju “Important factors for more effective learning of mathematics” (28.05.2021. – 29.05.2021.)
  21. Ir nokārtoti dokumenti un ir saņemta Ētikas atļauja no Maltas Izglītības Ministrijas Pētniecības, mūžizglītības un nodarbinātības departamenta veikt visu Maltas valsts skolu skolēnu elektronisku aptauju pētniecības projekta rezultātu sasniegšanai (31.05.2021.)
  22. Tīklošanās aktivitātes un dalība Latvijas Valsts izglītības satura centra (VISC) īstenotā projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola2030) konferencē “Logos: tehnoloģijas labākai izglītībai” ar stundu garas sesijas “1.5. Tehnoloģiju balstītas starpdisciplināras pieejas paātrinātai matemātikas apguvei” vadīšanu (16.08.2021. – 17.08.2021.) Sesiju ieraksti: https://skola2030.lv/konference-logos
  23. Ir iesniegtas un apstiprinātas tēzes starptautiskai zinātniskai konferencei ICERI2021 (14th annual International Conference of Education, Research and Innovation) (08.2021.)
  24. Publikācija Cunska, A. (2021). Technology-based Interdisciplinary Approaches to Accelerated Learning of Mathematics. In Proceedings of the 13th International Conference on Computer Supported Education - Volume 2: CSEDU, ISBN 978-989-758-502-9, ISSN 2184-5026, pages 114-121. DOI: 10.5220/0010473901140121 ir atlasīta iekļaušanai izdevēja Springer grāmatā “Communications in Computer and Information Science” (CCIS) (08.2021.)
  25. Praktiska semināra vadīšana un prezentācija Vidzemes Augstskolas 12. konferencē - praktiskā seminārā pedagogiem “Skola un Zinātne” aktivitāšu WP3.5. un WP3.8. ietvaros, prezentējot projekta rezultātus (22.10.2021.)
  26. Dalība VIAA organizētajā tiešsaistes jaunatnes forumā “Zinātne mums apkārt", lai iepazīstinātu jaunatni ar pētījumu rezultātiem aktivitātes WP3.8. ietvaros (04.11.2021.) Ieraksti: https://www.facebook.com/PostDocLatvia/videos/4888510931161617 un https://www.youtube.com/watch?v=X7oZd2L8CFo&t=1115s
  27. Dalība starptautiskā zinātniskā konferencē ICERI`2021 (14th annual International Conference of Education, Research and Innovation) ar prezentāciju “Taxonomy of Technology-based Support for Accelerated Learning of School Math” (08.11.2021. – 09.11.2021.)
  28. Mobilitāte un tīklošanās brauciens uz Maltas Universitāti ar mērķi praktizēties un IKT fakultātes Mākslīgā Intelekta departamentā attīstīt ideju pat tehnoloģiju prototipa izstrādi, kā arī mācības pie sadarbības partnera “Gateway school of English” (14.11.2021. – 19.12.2021.)
  29. Dalība ar pieredzi un mācības Latvijas skolu projekta Skola2030 Izgītības tehnoloģiju mentoru programmā (01.09.2021. – 31.12.2021.)
  30. Intervijas ar skolēniem un skolotājiem Smiltenes novada Grundzāles pamatskolā, lai noteiktu un precizētu tehnoloģiju prototipa mērķa grupas, kā arī sagatavotu sižetu raidījumam “Zinātne tuvplānā” (18.01.2022.)
  31. Dalība raidījumā “Zinātne tuvplānā” par tēmu “Mākslīgais Intelekts un matemātikas mācīšana” (26.01.2022.) Ieraksts: https://www.retv.lv/raidijums/zinatne-tuvplana/zinatne-tuvplana-s2e7
  32. Rezultātu attīstībai Eiropas Savienības projektu konkursā "ERASMUS-EDU-2022-PI-FORWARD-LOT1" iesniegts pētniecības un inovāciju projekta pieteikums (03.2022.)
  33. Dalība starptautiskā zinātniskā 80. Latvijas Universitātes konferencē - sadaļā “Modernā elementārā matemātika un matemātikas mācīšana” ar prezentāciju “Vērtībās balstīta matemātikas apguve” (17.03.2022.)”
  34. Prezentācijas par pētniecības projekta progresu ikmēneša pēcdoktorantūras pētnieku seminārā (20.01., 24.02., 29.03.2022.)
  35. Dalība visLatvijas skolēnu Ēnu dienās, Vidzemes Augstskolā prezentējot pētījuma rezultātus (06.04.2022.)
  36. Latvijas Investīciju un Attīstības Aģentūrā (LIAA) Pirmsinkubācijas programmu projektu konkursā apstiprināts pētniecības un inovāciju projekta pieteikums "Starpdisciplināra Mākslīgā Intelekta balstīta tehnoloģija matemātikas apguvei", lai nodrošinātu apmācības un mentoru atbalstu tehnoloģiju prototipa attīstībai (01.04.2022. – 30.11.2022.)
  37. Komandējums un tīklošanās brauciens uz starptautisku zinātnisku konferenci InPACT`2022 (International Psychological Applications Conference and Trends), kurā tika sniegta prezentācija “Learning habits: Does the digital generation have digital stress and how does it affect the learning of mathematics?” (21.04.2022. – 28.04.2022.)
  38. Sadarbības līgums Nr. 7-7/14 (PostDoc 564/2002-1) atbilstoši cenu aptaujai “ViA 2022-01/1.1.1.2. Matemātikas apguves tehnoloģiju prototipa sastāvdaļu izstrāde” ar sadarbības partneri “RTU Cēsu studiju un zinātnes centrs” (11.03.2022. – 31.05.2022.)
  39. Novadīti un iesniegti divi bakalaura darbi ViA Inženierzinātņu fakultātes Informācijas Tehnoloģiju specialitātē: 1) Toms Bauģis “Mobilās lietotnes prototipa izstrāde matemātikas apguvei ar Mākslīgā Intelekta atbalstu”, 2) Artis Tauriņš “Mākslīgais Emociju Intelekts matemātikas kompetences paaugstināšanai” (01.10.2021. – 16.05.2022.)
  40. Tīklošanās aktivitātes Latvijas skolu projekta “Skola2030” konferncēs “Praktiski. Lietpratībai. Latgale” un “Praktiski. Lietpratībai. Vidzeme” (05.04.2022. – 07.04.2022.)
  41. Atbilstoši pētījumu projekta tematikai ir recenzēti trīs, kā arī novadīti un aizstāvēti trīs bakalaura darbi ViA Inženierzinātņu fakultātes studentiem: 1) Toms Bauģis “Mobilās lietotnes prototipa izstrāde matemātikas apguvei ar Mākslīgā Intelekta atbalstu”, 2) Artis Tauriņš “Mākslīgais Emociju Intelekts matemātikas kompetences paaugstināšanai”, 3) Kaspars Bukavs “Skārienjūtīga paliktņa prototipa izstrade matemātikas apguvei” (01.10.2021. – 09.06.2022.)
  42. Sadarbībā ar RTU Cēsu studiju un zinātnes centru ir izstrādāts tehnoloģijas prototips matemātikas apguvei (11.03.2022. – 08.06.2022.)
  43. Zinātnisks raksts "Creation of a Teacher Support System for Technology-enhanced Accelerated Learning of Math in Schools" ir apstiprināts un sagatavots publicēšanai Springer grāmatā “Computer Supported Education” un žurnāla “Communications in Computer and Information Science” (CCIS) 1624. sējumā (08.2022.)
  44. Rezultātu attīstībai Fundamentālo un lietišķo pētījumu projektu konkursā ir iesniegts pētniecības un inovāciju projekta pieteikums (08.2022.)
  45. Stenda prezentācija ViA personāla mācībās “Vidzemes Augstskola un E3UDRES2: uzņēmīga un inovatīva Nākotnes Universitāte” (26.08.2022.)
  46. Sadarbības līgums atbilstoši cenu aptaujai “Par programmētāja pakalpojumiem aplikācijas izstrādei” ar sadarbības partneri SIA “Asya” (27.09.2022. – 31.03.2023.)
  47. Tehnoloģiju prototipa testēšana ViA Zinātnieku nakts pasākumā “Pielaiko Zinātni” (30.09.2022.)
  48. Tīklošanās aktivitātes un projekta rezultātu prezentācija Latvijas fizikas skolotāju gada konferencē Valmieras Valsts ģimnāzijā (15.10.2022.)
  49. Tīklošanās aktivitātes un projekta rezultātu prezentācija Latvijas skolu projekta “Skola2030” skolotāju tālākizglītības konferencē Rēzeknes Valsts ģimnāzijā (18.10.2022.)
  50. Komandējums un tīklošanās pasākums starptautiskā zinātniskā konferencē ICERI`2022 (15th annual International Conference of Education, Research and Innovation) Seviļā, Spānijā ar prezentāciju “A technology-value synergy model for learning math that evokes emotions and creates the best learning moments” (04.11.2022. – 12.11.2022.)
  51. Tīklošanās pasākums starptautiskā zinātniskā tiešsaistes konferencē ELECS`2022 (6th European Conference on Electrical Engineering & Computer Science) ar prezentāciju “Prototype of Project AI4Math: Interdisciplinary and Innovative Technology for Accelerated Learning of Mathematics” (21.12.2022. – 23.12.2022.)
  52. Iesniegts pieteikums tehnoloģiju prototipa AI4Math izstrādes atbalstam LIAA Tehnoloģiju biznesa centra īstenotā programmā PROTOTECH 2.0 (15.03.2023.)
  53. Praktiska semināra vadīšana un prezentācija Vidzemes Augstskolas 13. konferencē - praktiskā seminārā pedagogiem "Vidzemes Augstskola: sadarbības partneris izglītībā", prezentējot projekta rezultātus (17.03.2023.)
  54. Iesniegta AI4Math projekta noslēguma atskaite (15.04.2023.)

Zinātniski raksti, indeksēti Web of Science:

Cunska, A. (2021) Technology-based Interdisciplinary Approaches to Accelerated Learning of Mathematics. In Proceedings of the 13th International Conference on Computer Supported Education - Volume 2: CSEDU, ISBN 978-989-758-502-9, ISSN 2184-5026, pages 114-121. DOI: https://doi.org/10.5220/0010473901140121

Cunska, A. (2021) Important factors for more effective learning of mathematics. SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION. Proceedings of the International Scientific Conference. Volume II, May 28th-29th, 2021, ISSN: 2256-0629, pages 139-150. DOI: https://doi.org/10.17770/sie2021vol2.6466

Zinātnisks raksts, indeksēts Scopus:

Cunska, A. (2022). Creation of a Teacher Support System for Technology-Enhanced Accelerated Learning of Math in Schools. In: Csapó, B., Uhomoibhi, J. (eds) Computer Supported Education. CSEDU 2021. Communications in Computer and Information Science, vol 1624. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14756-2_10

Cunska, A. (2022). "Prototype of Project AI4Math: Interdisciplinary and Innovative Technology for Accelerated Learning of Mathematics", WSEAS Transactions on Business and Economics, vol. 19, pp. 1839-1848, ISSN: 11099526, DOI: 10.37394/23207.2022.19.165

Publikācijas:

Cunska, A. (2020) Effective learning strategies and Artificial Intelligence (AI) support for accelerated math acquisition. European Proceedings of International Conference on Education & Educational Sciences EpICEEPSY. 11th ICEEPSY’2020 International Conference on Education and Educational Psychology, e-ISSN 2672-8141, pages 118-129. ISBN: 978-1-80296-952-8. DOI: https://doi.org/10.15405/epiceepsy.20111.11

Cunska, A. (2021) Distance learning reveals the necessity of Artificial Intelligence solutions for accelerated learning of mathematics. INTED2021 Proceedings. 15tht International Technology, Education and Development Conference, ISBN 978-84-09-27666-0, ISSN 2340-1079, pages 2152-2160, DOI: https://doi.org/10.21125/inted.2021

Cunska, A. (2021) Taxonomy of Technology-based Support for Accelerated Learning of School Math. Proceedings of ICERI2021, pages 3647-3656, Conference 8th-9th November 2021, ISBN: 978-84-09-34549-6, ISSN: 2340-1095, DOI: https://doi.org/10.21125/iceri.2021.0875

Cunska, A. (2022) Learning habits: Does the digital generation have digital stress and how does it affect the learning of mathematics? Psychological Applications and Trends 2022, inSciencePress, pages 176-178, e-ISSN: 2184-3414, ISBN: 978-989-53614-1-0. DOI: https://doi.org/10.36315/2022inpact042

Cunska, A. (2022). A technology-value synergy model for learning math that evokes emotions and creates the best learning moments. ICERI2022 Proceedings, p: 7300-7305, ISBN: 978-84-09-45476-1, ISSN: 2340-1095, doi: 10.21125/iceri.2022.1860

Konferenču tēzes:

Cunska, A. (2020). Effective learning strategies and Artificial Intelligence (AI) support for accelerated math acquisition. EpICEEPSY, Volume 1, 11th ICEEPSY’2020 International Conference on Education and Educational Psychology, Retrieved from URL
https://www.europeanproceedings.com/article/10.15405/epiceepsy.20111.11

Cunska, A. (2021). Distance learning reveals the necessity of Artificial Intelligence solutions for accelerated learning of mathematics. INTED2021 (15tht International Technology, Education and Development Conference ) Proceedings, Retrieved from URL https://library.iated.org/view/CUNSKA2021DIS

Cunska, A. (2021). Technology-based Interdisciplinary Approaches to Accelerated Learning of Mathematics. CSEDU 2021 (13th International Conference on Computer Supported Education) Proceedings, Retrieved from URL https://www.scitepress.org/PublicationsDetail.aspx?ID=BSj3h4AhJ+Y=&t=1

Cunska, A. (2021). Important factors for more effective learning of mathematics. 15th International Scientific Conference "Society. Integration. Education" May 28-29, 2021, Rezekne Academy of Technologies, Retrieved from URL  http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/6466

Cunska, A. (2021). Taxonomy of Technology-based Support for Accelerated Learning of School Math. ICERI 2021 (14th annual International Conference of Education, Research and Innovation) Proceedings, Retrieved from URL https://library.iated.org/view/CUNSKA2021TAX  

Cunska, A. (2022). Learning habits: Does the digital generation have digital stress and how does it affect the learning of mathematics? 23-25 April – Madeira, Portugal, InPACT, International Psychological Applications Conference and Trends 2022, Book of Abstarcts, World Institute for Advanced Research and Science, Retrieved from URL: https://inpact-psychologyconference.org/wp-content/uploads/2022/04/InPACT-2022_Book-Abstracts.pdf

Cunska, A. (2022). Creation of a Teacher Support System for Technology-Enhanced Accelerated Learning of Math in Schools. In: Csapó, B., Uhomoibhi, J. (eds) Computer Supported Education. CSEDU 2021. Communications in Computer and Information Science, vol 1624. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14756-2_10

Cunska, A. (2022). A technology-value synergy model for learning math that evokes emotions and creates the best learning moments. 15th annual International Conference of Education, Research and Innovation ICERI2022 Proceedings, Retrieved from URL https://library.iated.org/view/CUNSKA2022ATE

Cunska, A. (2022). Prototype of Project AI4Math: Interdisciplinary and Innovative Technology for Accelerated Learning of Mathematics. WSEAS Transactions on Business and Economics, ISSN / E-ISSN: 1109-9526 / 2224-2899, Volume 19, 2022, Art. #165, Retrieved from URL https://wseas.com/journals/articles.php?id=7341 

reSilienT fARminG by Adaptive microclimaTe managEment (STARGATE)

STARGATE

Lauksaimniecība, iespējams, ir tautsaimniecības nozare, kas visvairāk atkarīga no laika apstākļiem/klimata. Laika apstākļu/klimata pārmaiņas ietekmē tās produktivitāti, riska novērtējumu/pārvaldību un ietekmi uz vidi. No otras puses, pašreizējā lauksaimniecības prakse katru gadu rada vienu ceturto daļu no siltumnīcefekta gāzu emisiju apjoma pasaulē, veicinot un vēl vairāk pastiprinot klimata pārmaiņas, saglabājot nepārtrauktu klimata pārmaiņu ciklu un ietekmējot pārtikas ražošanas sistēmu.

Projekta mērķis: STARGATE izstrādās progresīvu, daudzpusīgu un holistisku klimata viedās lauksaimniecības metodoloģiju, iegūstot inovācijas mikroklimata un laika apstākļu riska pārvaldības jomā, kā arī ainavu dizainā. Metodoloģijas pamatā ir zemes novērošanas, laika apstākļu/klimata un lietu interneta integrēšana, lai veicinātu efektīvāku lauku saimniecību/zemes gabalu apsaimniekošanu; iespējas pielāgoties klimata pārmaiņām; vietējās un reģionālās politikas formulējumu, kas nodrošinātu labāku ainavu apsaimniekošanu, aizsardzību pret klimatiskajiem riskiem; mikroklimata pārmaiņu īstenošanu.

Projekta aktivitātes:

  • Izstrādāt detalizētu situāciju un vajadzību analīzi klimata viedajai lauksaimniecībai;
  • Veidot ieinteresēto personu kopienu un izveidot uz lietotāju vērstu dzīvo laboratoriju;
  • Izstrādāt novērtēšanas datu infrastruktūru un datu pārvaldības sistēmu;
  • Izstrādāt lauksaimniecības klimatiskos indikatorus un veicināt klimata pakalpojumus;
  • Novērtēt STARGATE metodoloģijas un lēmumu atbalsta sistēmu reālu apstākļu pilota projektos;
  • Izstrādāt informācijas izplatīšanas plānu, lai palielinātu STARGATE ietekmi un sabiedrību;
  • Izstrādāt komercializācijas plānu, lai maksimāli palielinātu STARGATE komercializācijas iespējas uzņēmējdarbībā.

Projekta partneri:

  • Centre for Research and Technology Hellas (CERTH), Grieķija
  • LESPROJEKT SLUZBY, Čehija
  • MIGAL Galilee Research Institute, Izraēla
  • Vyzkumny ustav melioraci a ochrany pudy,Čehija
  • AgriSat Iberia, Spānija
  • NEUROPUBLIC, Grieķija
  • GAIA EPICHEIREIN, Grieķija
  • AgroApps, Grieķija
  • meteoblue, Šveice
  • Pessl Instruments, Austrija
  • Dioseco Unipessoal Lda - 2eco, Postugāle
  • Aristotle University of Thessaloniki, Grieķija
  • Hihomoravsky kraj, Čehija
  • Vidzemes Plānošanas reģions, Latvija
  • Poznan Supercomputing and Networking Center, Polija
  • Institute of Applied Informatics e.V., Vācija
  • Upper Galilee Agriculture Company, Izraēla
  • Asplan Viak Internet, Norvēģija
  • Farm Rostenice, Čehija
  • Adama CZ s.r.o, Čehija
  • CREVIS, Beļģija
  • Sociedade Portuguesa de Inovacao, Portugāle
  • KEFALAS, Grieķija
  • Flemish Institute for Technological Research, Beļģija

Projekta mājas lapa: https://www.stargate-h2020.eu/

Projekta koordinators: Dr.sc.ing. Dimitrious Moshou (CERTH)

Projekta zinātniskā vadītāja ViA: Dr.sc.ing. Ginta Majore (Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.)

Projekta administratīvā vadītāja ViA: Mg.paed. Iveta Putniņa

Projekta komanda: Mg.sc.comp. Mairita Zaķe, Mg.sc.comp. Oskars Java

Projekta īstenošanas periods: 01.10.2019 - 30.09.2023

Projekta finansētājs: Eiropas Komisija

Apvārnis 2020

Pētījums par datorredzes algoritmu attīstību ar prototipa izveidi un pārbaudi zivsaimniecībā

PostDoc

Aktualizēts 15.01.2023.

Viena no galvenajām dzīvo ūdens resursu iezīmēm ir to spēja atjaunoties. To ilgtspējīga izmantošana ir atkarīga no ūdens ekosistēmu padziļinātas izpratnes. Šī pētījuma galvenais mērķis ir izstrādāt jaunas automatizētas metodes vides izpratnei, izmantojot zemūdens attēlus, kas ļautu ilgtspējīgi izmantot un pārvaldīt dzīvos ūdens resursus, tādējādi maksimizējot sociālos un ekonomiskos ieguvumus, ko sniedz Eiropas jūras un okeāni. Projekta gaitā izstrādātā zivju atpazīšanas un izsekošanas platforma ļautu optimizēt zivsaimniecības un akvakultūras ilgtspējīgu izmantošanu pārtikas nodrošināšanā.

Datorredze ir starpdisciplināra nozare, kas izstrādā datorus, kas ļautu augstā līmenī saprast informāciju no digitālajiem attēliem un video materiāliem. Zivju noteikšana un monitorings ir svarīgs datorredzes jautājums. Izmaksu ziņā pieejamu lielas jaudas datoru un kvalitatīvu videokameru attīstība un vienlaicīga nepieciešamība automatizēt video analīzi ir palielinājuši interesi par zemūdens izpēti.

Gaismas un skaņas izplatīšanās ūdenī nav vienmērīga. Ūdens fizikālo īpašību dēļ redzamība zem ūdens ir apgrūtināta. Novērošanu zem ūdens var veikt divas ierīces: vizuālas novērošanas kamera un hidrolokators. Katram no šiem sensoriem ir priekšrocības un ierobežojumi. Abu sensoru funkciju apvienošana var piedāvāt jaunu informāciju, kuru agrāk nebija iespējams iegūt. Šajā projektā tiek ierosināts izveidot jaunu sistēmu, lai novērotu zivju sugas, apvienojot optiskās un akustiskās īpašības.

Projektā paredzētas šādas aktivitātes:

  1. izstrādāt jaunu autonomu zemūdens transportlīdzekli ar uzstādītu hidrolokatoru un optisku stereokameru zemūdens resursu novērošanai;
  2. izstrādāt datu iegūšanas metodi;
  3. veikt datorredzes tehnoloģiju darba daļu (attēlu apstrāde, trokšņu noņemšana, objektu atpazīšana);
  4. kontrolētā vidē izstrādāt platformu un testēt reālajā dzīvē, lai pētītu un atpazītu zivju sugas.

Projekta aktivitāšu rezultātā tiks izstrādāti jauni instrumenti zemūdens novērošanai, kas ļaus:

  1. veikt ilgtermiņa zivju monitoringu;
  2. veikt zivju inventarizāciju;
  3. optimizēt zivsaimniecības un akvaproduktu ilgtspējīgu izmantošanu;
  4. noteikt cilvēka ietekmi uz zivju bioloģisko daudzveidību, lai piedāvātu risinājumus zemūdens ekosistēmu saglabāšanai.

Iesniegtā projekta rezultāti sniegtu ieguldījumu jaunu tehnoloģiju izstrādē, kuras varētu uzlabot izpēti zem ūdens, kas, savukārt, veicinātu jūras resursu taupīšanu, kā arī nacionālo ezeru un lašupju dabīgi nārstojošu lašu aizsardzību. Tādējādi eksperimentālie rezultāti sekmēs Latvijas savvaļas zivju inventarizāciju, izmantojot jaunu zemūdens inspekcijas sistēmu.

Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts

Projekta vadītājs: Dr.sc.comp. Mohcine Boudhane (Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.)

Projekta veids: ERAF

Projekta īstenošanas laiks: 15.03.2019. - 14.03.2022.

Projekta numurs: 1.1.1.2/VIAA/2/18/348

Partneris: ENSET/ENSAM, Mohammed V University

ENSET/ESAM, Muhameda 5. universitāte (Rabata, Maroka)

Project partner: ENSET, Mohammed V University, Rabat, Morocco

Īstenotās projekta aktivitātes:

  1. Dalība starptautiskajā zinātniskajā konferences SABIEDRĪBA. TEHNOLOĢIJAS. RISINĀJUMI ar prezentāciju: “Zemūdens optiskā novērošana, kā uzlabot redzamību?” (24.-25.04.2019)
  2. Dalība seminārā par jaunām pētniecības metodēm ar prezentāciju “Machine learning and data science” (15.05.2019)
  3. Dalība FALLING THE WALL LAB, kuru organizēja Vācijas Akadēmiskās apmaiņas dienests (DAAD) sadarbībā ar Latvijas Universitāti, ar prezentāciju "BREAKING THE WALL OF UNDERWATER VISIBILITY" (05.06.2019)
  4. Darbības 1.1.a apraksts “Redzamības problēmas un zemūdens attēlu uzlabošanas metodes” (28.06.2019) 
  5. Darbības 1.1.b apraksts  "Video detektēšanas tehnoloģijas/video izsekošanas secība" (28.06.2019)
  6. Darbības 1.1.c apraksts "Formas modelēšanas metožu izvērtējums un salīdzinošs pētījumus" (28.06.2019)
  7. Dalība starptautiskā zinātniskā konferencē Mathematics and computers in Science and Industry ar prezentāciju "A Method for Underwater Image Enhancement using Histogram Regularization", Korfu sala, Grieķija (24.-26.08.2019)
  8. Dalība starptautiskā zinātniskā konferencē International conference on Watermarking and Image Proecessing ICWIP ar prezentāciju "Underwater Exploration Issues, Deep Study on Optical Underwater Vision for an Effective Traditional Fishing", Marseļa, Francija (18.-20.09.2019)
  9. Projekta rezultātu izplatīšana plašākai sabiedrībai Eiropas Zinātnieku nakts 2019 pasākumā, Valmiera, Latvija (27.09.2019)
  10. Zivju monitoringa mākslīgās vides iekārtošana (decembris 2019)
  11. Projekta progresa ziņojums Ikmēneša pēcdoktorantu seminārā ar prezentāciju (18.12.2019)
  12. Zivju monitoringa akvārija publiskā demonstrācija (19.12.2019)
  13. Datubāze: https://www.dropbox.com/sh/n4oiyi6vvsn0ti6/AABXrTuiSE5RaqthGelTG72_a?dl=0 (Marts 2020)
  14. Dalība seminārā par jaunām pētniecības metodēm ar prezentāciju “Artificial Intelligence and Computer Vision, Applications in Oceanography”, Dabas un Tehnoloģiju Parks, Urda, Latvija, 12.03.2020

Zinātniskās publikācijas, kas ieskaitītas kā projekta rādītāji

Boudhane, M. & Balcers, O. (2020). Underwater Optical Observation, How to Improve Visibility. Baltic Journal of Modern Computing. DOI: 8. 10.22364/bjmc.2020.8.1.09 (Scopus)

Boudhane, M., & Balcers, O. (2019). Underwater Image Enhancement Method Using Color Channel Regularization and Histogram Distribution for Underwater Vehicles AUVs and ROVs. INTERNATIONAL JOURNAL OF CIRCUITS, SYSTEMS AND SIGNAL PROCESSING, 13, 570-578, ISSN: 1998-4464 (12.2019) (Scopus)

Konferenču tēzes

Pratt, M., Boudhane, M., & Cakula, S. (2020). Predictive Data Analysis Model for Employee Satisfaction Using ML Algorithms. International Conference of Advanced Computing and Informatics, Casablanca, Morocco, 13th - 14th April, tiešsaistes videokonference Zoom vidē. Projektu sinerģija ar "Support for Effective Participation of Vidzeme University of Applied Sciences within the International Scientific Circles (ViA-lnt)" Nr. 1.1.1.5/18/I/005.

Kopsavilkuma iesniegšana International Scientific Conference “SOCIETY. TECHNOLOGY. SECURITY 2021”, Vidzemes Augstskola, 25.-26.marts 2021 (WP2.1 & WP2.2, MP 7): Boudhane, M., Azbeg, K., Toulni, H., Balcers, O. (2021). A Method-based Feature Extraction and Object Recognition for Underwater Imaging.

17. Komandējums uz Daugavpils universitāti (25.06-31.07.2020). Darbs ūdenstilpnē (Svētes ezers, Tetele) un projekta rezultātu prezentācija, 01.07.2020 "Progress and the planed testing methodology".

18. Vasaras skola Security of things Rostokas universitātē (24.augsts-24.septembris 2020).

19. Pētījuma apraksti: Technical Data Sheet, R4; Feature engineering and tracking of live fish, R6.

20. 3D zemūdens robota prototipa dizains (WP2.1, MP 7), sk. https://www.dropbox.com/s/ab5iwo7o99d6rss/3D%20VIEW%20BOUDHANE.rar?dl=0.

21. CAD zemūdens robota dizaina varianti (Face view, Side view, Top view).

22. Projekta rezultātu izplatīšana: DAAD AI Networking pasākums 2021. gada 24. un 25. marts. WP 2.2, WP3.1

23. Zemūdens robota (bezpilota zemūdens kuģa) prototipa WP 2.2 un WP3.1 būvniecība

24. GUI grafiskās saskarnes programmēšana, izmantojot QT ietvaru (sensori un Gui), WP3.1

25. Platformas izstrādes dati: apstrādes ieviešana, WP3.1

26. Robota vadība, saskarnes izstrāde WP3.1, WP2.2

27. Robota avārijas saskarne drošībai (ārkārtas situācijas pārbaude, šķēršļu pārbaude un avārijas brīdinājums)

Tiek īstenota mobilitāte uz ENSAM, Muhameda 5. universitāti (Rabata, Maroka) 2021. gada augusts - 2022. gada marts, WP2.2, WP3.1, WP3.2 (daļēji virtuāla mobilitāte sakarā ar ceļošanas ierobežojumiem)

28. Projekta prezentācija ENSAM, Muhameda 5. universitātē (Rabata, Maroka) un pēcdoktorantūras seminārā Valmierā, 30.09.2021

29. Robota (bezpilota zemūdens kuģa) lietotāja saskarnes izveide, rāmja montāža

30. Prezentācija Muhameda 5. universitātē Rabatā (Maroka). Zemūdens prototipa hidroizolācijas pārbaude ar pētniekiem Asmaa Wakrim un Benayad Nsiri (08-10-2021)

31. Prototipa funkcionalitātes prezentācijas sanāksme muitas birojā Muhameda 5. lidostā (08-10-2021)

32. Tikšanās Marokas muitas reģionālajā delegācijā ar pēcdoktorantūras projekta prezentāciju (26-10-2021), lai sagatavotu robotu transportēšanai un pārrunātu sadarbības iespējas

33. Materiālu stipruma un laboratoriskā pārbaude (05-11-2021)

34. Projekta rezultātu izplatīšana, pēcdoktorantūras sanāksme (26-11-2021)

35. Prototipa iespēju pārbaude Muhameda 5. universitātē (03-12-2021 un 23-12-2021)

Pētījumi kompleksai ķermeņa rehabilitācijas īstenošanai cilvēkiem ar apakšējo ekstremitāšu amputācijām, izmantojot paplašināto realitāti un valkājamo tehnoloģiju datu atbalstu

PostDoc LV

Informācija atjaunota 15.01.2023.

Projekta mājaslapa: https://lindalancere.wixsite.com/arehab 

Zinātniskās publikācijas, kas ieskaitītas kā projekta rādītāji

Lancere, L. Technological solutions for low back pain physical therapy real time monitoring. International Scientific Conference SOCIETY. TECHNOLOGY. SECURITY, 2021. Baltic Journal of Modern Computing, 2021, 9(4), pp. 436-452. 

Lancere, L., Jurgenb, M., Gapeyeva, H. (2022). Mixed Reality and Sensor Real-time Feedback to increase muscle engagement during deep core exercising. Physiotherapy Theory and Practice”. Ar citēšanas indeksu 50% no nozares vidējā. Q1 žurnāls Virtual Reality. DOI 10.1007/s10055-022-00726-3, atvērtā pieeja: https://trebuchet.public.springernature.app/get_content/abae23e4-a347-48f2-b515-f14aee856ac7

Projekts risina divas rehabilitācijas procesa problēmas, kas skar gan pacientus - cilvēkus ar apakšējo ekstremitāšu amputācijām (turpmāk CAEA), gan viņu fizioterapeitus. Pirmā ir periodisks un nepietiekami efektīvs rehabilitācijas process, otrā - līdz šim ierobežotās iespējas apstrādāt, interpretēt un saprotamā veidā izmantot tik lielu datu apjomu, kāds rodas rehabilitācijas procesa laikā.

Tādēļ projekta mērķis ir izstrādāt paplašinātās realitātes risinājumu, kurā tiktu implementēta jauna rehabilitācijas metode, inovatīvas valkājamās tehnoloģijas un uz medicīnas zinātību balstīti algoritmi, ar kuru palīdzību tiktu paaugstināta CAEA dzīves kvalitāte, paātrināts rehabilitācijas process un reintegrēšanās sabiedrībā un darbā. Apvienojot dziļās muskulatūras treniņu ar diafragmālās elpošanas tehniku, tiks paaugstināta ķermeņa stabilitāte un samazināts CAEA raksturīgais krišanas risks, muguras lejas daļas sāpes, kardiovaskulārās un elpošanas komplikācijas. Turklāt, tehnoloģiskais risinājums nodrošinās ilgtermiņa rehabilitācijas pārraudzību, reāllaika visa ķermeņa precīzu monitorēšanu un uz lietotāju vērstu viegli saprotamu rehabilitācijas procesa vadību cilvēkiem ar ierobežotām iespējām. Aktivitātes: jaunas rehabilitācijas metodes izstrāde un validācija, valkājamo tehnoloģiju savietojamības testi, paplašinātās realitātes risinājuma izstrāde, risinājuma lietotāju testi, mobilitāte un rezultātu izplatīšana.

Projekta rezultātā tiks izstrādāts prototips paplašinātiem lietotāju testiem un gatavības komercializācijai novērtēšanai, kā arī tiks iegūtas padziļinātas zināšanas par CAEA vajadzībām un ierobežojumiem rehabilitācijas laikā, tiks iegūtas padziļinātas zināšanās no zinātniskā skatu punkta, kas varētu atklāt un pierādīt jaunu pieeju par ķermeņa darbības principiem un likumsakarībām.

Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts

Projekta vadītājs: Dr.sc.ing. Linda Lancere (Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.)

Projekta veids: ERAF

Projekta īstenošanas laiks: 02.01.2019. - 30.12.2021.

Projekta numurs: 1.1.1.2/VIAA/2/18/357

Īstenotās projekta aktivitātes

  1. Dalība virtuālās un papildinātās realitātes programmatūras izstrādes AR/VR hakatonā hackathon.lv Valmiera, Latvija (26.-28.04.2019.)
  2. Apraksta sastādīšana apakšaktivitātei ''WP2.1. Apakšaktivitāte. Esošo mūsdienu rehabilitācijas, paplašinātās realitātes un valkājamo tehnoloģiju analīze'' aktivitātes ''WP2.Rehabilitācijas metodes izstrāde'' ietvaros (06.2019.)
  3. Apraksta sastādīšana apakšaktivitātei ''WP2.2. Apakšaktivitāte. Intervijas ar fizioterapeitiem un cilvēkiem AEA'' aktivitātes ''WP2.Rehabilitācijas metodes izstrāde.'' ietvaros. Saturs tiks papildināts līdz projekta beigām (06.2019.)
  4. Apraksta sastādīšana apakšaktivitātei ''WP2.3. Apakšaktivitāte. Rehabilitācijas metodes izstrāde.'' aktivitātes ''WP2.Rehabilitācijas metodes izstrāde'' ietvaros (06.2019.)
  5. Apraksta sastādīšana apakšaktivitātei ''WP2.4. Apakšaktivitāte. Tehnoloģiju un sensoru izmēģinājumi.'' aktivitātes ''WP2.Rehabilitācijas metodes izstrāde'' ietvaros (06.2019.)
  6. Apraksta sastādīšana apakšaktivitātei ''WP3.1. Apakšaktivitāte. Koncepta izstrāde.'' aktivitātes ''WP3.Paplašinātās vides izstrāde'' ietvaros (06.2019.)
  7. Uzstāšanās Pēcdoktorantu atvērtajā seminārā ar jaunāko rezultātu ziņojumu Design Research for User-friendly Guidance of Complex Whole-body Rehabilitation for Lower Extremity Amputees by Means of Extended Reality and Advanced Wearables Data Processing (18.06.2019.)
  8. Apraksta sastādīšana apakšaktivitātei ''WP4.1. Apakšaktivitāte. Pacientu izmēģinājumu novērtēšanas protokola izstrāde.'' aktivitātes ''WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana.'' ietvaros. Saturs tiks papildināts (07.2019.)
  9. Apraksta sastādīšana apakšaktivitātei ''WP4.2. Apakšaktivitāte. Pacientu meklējumi izmēģinājumiem, ētika'' aktivitātes "WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana" ietvaros. Saturs tiks papildināts (07.2019.)
  10. Mobilitātes posma īstenošana Roy J. and Lucille A. Carver College of Medicine, Iowa City, Iowa, USA (15.08.2019.-15.08.2020.)
  11. Apraksta sastādīšana apakšaktivitātei ''WP4.2. Apakšaktivitāte. Pacientu meklējumi izmēģinājumiem, ētika.'' aktivitātes "WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana" ietvaros. Saturs tiks papildināts. (08.2019.)
  12. Apraksta sastādīšana apakšaktivitātei ''WP4.1. Apakšaktivitāte. Pacientu izmēģinājumu novērtēšanas protokola izstrāde'' aktivitātes ''WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana'' ietvaros. Saturs tiks papildināts. (08.2019.)
  13. Zinātniskās literatūras analīze apakšaktivitātēm “WP3.1. un 3.2. Paplašinātās realitātes koncepta izstrāde. un Virtuālās vides dizaina un scenārija izstrāde pielietošanai papildinātajā realitātē” aktivitātes “WP3. Paplašinātās vides izstrāde” ietvaros. Saturs tiks papildināts. (09.2019.)
  14. Valkājamo tehnoloģiju (Hexoskin un Delsys) laboratorijas testi apakšaktivitātei “WP4.3. Apakšaktivitāte. Rehabilitācijas metodes pētījumi ar pacientiem” ietvaros. Saturs tiks papildināts. (09.2019.)
  15. Uzstāšanās RSU Health Hackathon ar pēdējiem rezultātiem. (26.10.2019.)
  16. Minimālā dzīvotspējīgā prototipa scenārija izstrāde saskaņā ar modificēto rehabilitācijas programmu un veiktajiem Delsys un Plux testiem, lietotāju testiem apakšaktivitātēm “WP3.1. un 3.2. Paplašinātās realitātes koncepta izstrāde. un Virtuālās vides dizaina un scenārija izstrāde pielietošanai papildinātajā realitātē” aktivitātes “WP3. Paplašinātās vides izstrāde” ietvaros. Saturs tiks papildināts. (10.-12.2019.)
  17. Minimālā dzīvotspējīgā prototipa scenārija izstrāde saskaņā ar modificēto rehabilitācijas programmu un veiktajiem Delsys un Plux testiem, lietotāju testiem apakšaktivitātei ''D4.3. Apakšaktivitāte. Pacientu izmēģinājumu novērtēšanas protokola izstrāde'' aktivitātes ''WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana'' ietvaros (11.2019.)
  18. Minimālā dzīvotspējīgā prototipa scenārija programmēšana apakšaktivitātei “WP3.3.Paplašinātās realitātes pamata risinājuma programmēšana” aktivitātes “WP3. Paplašinātās vides izstrāde” ietvaros. Saturs tiks papildināts (10.-12.2019.)
  19. Ētikas komisijas pieteikuma korekcijas saskaņā ar lietotāju testu rezultātiem apakšaktivitātei ''WP4.2 apakšaktivitāte. Pacientu meklējumi izmēģinājumiem, ētika'' aktivitātes "WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana" ietvaros (10.-11.2019.)
  20. Konferences par pēdējiem AR un VR sasniegumiem "AR/VR Global Summit" Vankūverā, Kanādā, apmeklējums (1.-2.11.2019.)
  21. Lietotāju izmēģinājumi laboratorijas apstākļos apakšaktivitātei, izmantojot Delsys un Plux sensorus apakšaktivitātei  “WP4.3. Rehabilitācijas metodes pētījumi ar pacientiem” aktivitātes "WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana" ietvaros. Saturs tiks papildināts (11.-12.2019.)
  22. Uzstāšanās Pēcdoktorantu atvērtajā seminārā ar jaunāko rezultātu ziņojumu Design Research for User-friendly Guidance of Complex Whole-body Rehabilitation for Lower Extremity Amputees by Means of Extended Reality and Advanced Wearables Data Processing (16.12.2019.)
  23. Lietotāju izmēģinājumi laboratorijas apstākļos “WP4.3. Rehabilitācijas metodes pētījumi ar pacientiem” aktivitātes "WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana" ietvaros. Muskuļu aktivitātes novērtējums dziļās muskulatūras vingrojumu laikā, izmantojot Delsys bezvadu sensorus un Hololens vizualizāciju (1-3.2020.)
  24. Brīvpratīgā darbs "American Prosthetics and Orthotics" klīnikā (1.2020.)
  25. Brīvpratīgā darbs "University Hospital of Iowa City" rehabilitācijas klīnikā, pacienti ar amputācijām (2.2020.)
  26. Spēles scenārija, balstoties uz sensoru un lietotāju testu rezultātiem, papildināšana apakšaktivitātēm “WP3.1. un 3.2. Paplašinātās realitātes koncepta izstrāde. un Virtuālās vides dizaina un scenārija izstrāde pielietošanai papildinātajā realitātē” aktivitātes “WP3. Paplašinātās vides izstrāde” ietvaros. Saturs tiks papildināts (1-3.2020.).
  27. BiosignalPlux muskuļu aktivitātes sensoru iestatījumu pielāgošana un programmēšana reāla laika datu plūsmas nodrošināšanai. "WP3.6.Apakšaktivitāte. Sensoru programmēšana komunikācijai ar mobilo aplikāciju." Saturs tiks papildināts (4.2020.)
  28. Lietotāju izmēģinājumu muskuļu aktivitātes datu analīze "WP4.3. Rehabilitācijas metodes pētījumi ar pacientiem." aktivitātes "WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana." Saturs tiks papildināts (4. - 6.2020.).
  29. Spēles scenārija, balstoties uz sensoru un lietotāju testu rezultātiem, papildināšana apakšaktivitātēm "WP3.1. un 3.2. Paplašinātās realitātes koncepta izstrāde. un Virtuālās vides dizaina un scenārija izstrāde pielietošanai papildinātajā realitātē." aktivitātes "WP3. Paplašinātās vides izstrāde." ietvaros. Saturs tiks papildināts. (4. - 6.2020.)
  30. Pētījuma rezultātu interpretācija un kopsavilkuma gatavošana https://acrm.org/ - Progress in Rehabilitation Research 2020 konferencei. "WP5. Izplatīšana un tīklošanās"
  31. BioSignalPlux muskuļu aktivitātes reāla laika datu plūsmas uz Hololens testi. "WP3.6 apakšaktivitāte. Sensoru programmēšana komunikācijai ar mobilo aplikāciju." Saturs tiks papildināts (7.2020.)
  32. Pētījuma protokola pielāgošana nākamajiem lietotāju testiem. ''WP4.2 apakšaktivitāte. Pacientu meklējumi izmēģinājumiem, ētika.'' aktivitātes "WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana" ietvaros. Saturs tiks papildināts (8-9.2020.)
  33. Mājaslapas izstrāde atbilstoši vidusposma ekspertu prasībām. https://lindalancere.wixsite.com/arehab "WP5. Izplatīšana un tīklošanās". (8-9.2020.) 
  34. Virtuālās realitātes aplikācijas izstrādes plāna izstrāde.  "WP3.5. Apakšaktivitāte. Virtuālās realitātes aplikācijas izstrāde." aktivitātes "WP3. Paplašinātās vides izstrāde." ietvaros. Saturs tiks papildināts. (9.2020.)
  35. Ētikas komisijas pieteikuma sagatavošana - Lithuanian Sports University. "WP4.2. Apakšaktivitāte. Pacientu meklējumi izmēģinājumiem, ētika.'' aktivitātes "WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana." ietvaros. (10.-11.2020.)
  36. Pēcdoktorantūras pētnieku un doktorantu seminārs – uzstāšanās. "WP5. Izplatīšana un tīklošanās" (8.10.2020.)
  37. Dalība un uzstāšanās "Progress in Rehabilitation Research 2020" konferencē. "WP5. Izplatīšana un tīklošanās". D5.1.3. (19.-24.10.2020.)
  38. Lietotāju testu/pētījuma datu apstrāde. "WP4.3. Rehabilitācijas metodes pētījumi ar pacientiem." aktivitātes "WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana."   Saturs tiks papildināts (4. - 6.2020.)
  39. Virtuālās realitātes aplikācijas integrācija un testi. .  "WP3.5 apakšaktivitāte. Virtuālās realitātes aplikācijas izstrāde." aktivitātes "WP3. Paplašinātās vides izstrāde." ietvaros. Saturs tiks papildināts (11.2020.)
  40. Tehnisko uzdevumu izstrāde Hololens vides, sensoru menedžera, VR aplikācijas izstrādei "WP3.2., 3.5., 3.6. aktivitātes "WP3. Paplašinātās vides izstrāde." ietvaros. Saturs tiks papildināts (11. – 12.2020.)
  41. Spēles versijas 1.-6.vingrojuma testi H2 (XR vide jeb Hololens2) vidē/ laboratorijas testi. "WP4.4 apakšaktivitāte. Paplašinātās realitātes risinājuma laboratorijas testi." aktivitātes "WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana." Saturs tiks papildināts (12.2020.)
  42. Kopsavilkuma "Technological solutions for low back pain physical therapy real time monitoring" gatavošana konferencei "International Scientific Conference SOCIETY. TECHNOLOGY. SECURITY". "WP5. Izplatīšana un tīklošanās" (12.2020.)
  43. Kopsavilkuma un plakāta "Use of Real-Time Visual Feedback To Facilitate Core Muscle Activation In Individuals With Low Back Pain" publicēšana žurnālā Archives of Physical Medicine and Rehabilitation https://doi.org/10.1016/j.apmr.2020.10.086 "WP5. Izplatīšana un tīklošanās", D5.1.3. (12.2020.)
  44. Raksta "Augmented Reality and Real-Time Feedback for Physical Therapy" gatavošana "WP5. Izplatīšana un tīklošanās" D5.1.2. (6.2021.)
  45. Lietotāju testi ar fizioterapeitiem Valmieras Olimpiskajā centrā, centrā Alakris, Vidzemes Slimnīcas rehabilitācijas nodaļā, Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīcas stacionārā "Biķernieki", WP4.3. Rehabilitācijas metodes pētījumi ar pacientiem" aktivitātes "WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana"  Saturs tiks papildināts (6.2021.)
  46. Gatavošanās un prezentācija XR talks: VR/AR rehabilitation: it`s not only about healthcare "WP5. Izplatīšana un tīklošanās" (26.05.21.)
  47. Lietotāju (fizioterapeiti) testu organizēšana, ētikas dokumentācija "WP4.2. Apakšaktivitāte. Pacientu meklējumi izmēģinājumiem, ētika.'' aktivitātes "WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana." ietvaros. (5.2021.)
  48. Muskuļu aktivitātes un elpošanas sensoru uzstādījumu salāgošana saskaņā ar laboratorijas testu rezultātiem "WP3.6.Apakšaktivitāte. Sensoru programmēšana komunikācijai ar mobilo aplikāciju." Saturs tiks papildināts. (5.2021.)
  49. Skābekļa saturācijas sensora testi "WP3.6. Apakšaktivitāte. Sensoru programmēšana komunikācijai ar mobilo aplikāciju." Saturs tiks papildināts. (4.2021.)
  50. Laboratorijas testi un papildinātās realitātes satura papildināšana "WP3.4. Apakšaktivitāte. Lietotāja interfeisa izstrāde." aktivitātes "WP3. Paplašinātās vides izstrāde." ietvaros. Saturs tiks papildināts. "WP4.5. Apakšaktivitāte. Kļūdu korekcija, programmēšana un prototipa izstrāde, aktivitātes "WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana."  (4.-5.2021.)
  51. Virtuālās realitātes aplikācijas papildināšana "WP3.5. Apakšaktivitāte. Virtuālās realitātes aplikācijas izstrāde." aktivitātes "WP3. Paplašinātās vides izstrāde." ietvaros. Saturs tiks papildināts.(3.2021.)
  52. Glikometru testēšana un lietotāju testu datu apstrāde "WP3.6.Apakšaktivitāte. Sensoru programmēšana komunikācijai ar mobilo aplikāciju." Saturs tiks papildināts. (3.2021.).
  53. Dalība un uzstāšanās International Scientific Conference SOCIETY. TECHNOLOGY. SECURITY. "WP5. Izplatīšana un tīklošanās" (26.03.21.)
  54. Uzstāšanās VR EEVR #4 "WP5. Izplatīšana un tīklošanās" (20.03.21.)
  55. Lietotāja interfeisa un sistēmas arhitektūras optimizācija "WP3.4. Apakšaktivitāte. Lietotāja interfeisa izstrāde." aktivitātes "WP3. Paplašinātās vides izstrāde." un "WP4.5.apakšaktivitāte Kļūdu korekcija, programmēšana un prototipa izstrāde."  aktivitātes "WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana."   ietvaros. (2.2021.)
  56. Raksta "Technological solutions for low back pain physical therapy real-time monitoring with feedback" gatavošana konferencei "International Scientific Conference SOCIETY. TECHNOLOGY. SECURITY", žurnālam "Baltic Journal of Modern Computing" "WP5. Izplatīšana un tīklošanās", D5.1.1. (2.2021.)
  57. Ētikas komisijas gatavošana pētījumam East Tallinn Central Hospital "WP4.2. Apakšaktivitāte. Pacientu meklējumi izmēģinājumiem, ētika.'' aktivitātes "WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana." ietvaros. (1.-2.2021.)
  58. Pilnas spēles versijas testi H2 (XR vide jeb Hololens2) vidē/ laboratorijas testi, programmatūras korekcijas un datu analīze WP4.3. . Rehabilitācijas metodes pētījumi ar pacientiem., 4.4. Paplašinātās realitātes risinājuma laboratorijas testi. , 4.5. Kļūdu korekcija, programmēšana un prototipa izstrāde apakšaktivitātes aktivitātes ''WP4. Izmēģinājumi un prototipēšana.'' ietvaors (1.2021.)
  59. XR risinājuma papildinājumi un lietotāja interfeisa papildinājumi pēc lietotāju testu rezultātiem "WP3.4. Apakšaktivitāte. Lietotāja interfeisa izstrāde." aktivitātes "WP3. Paplašinātās vides izstrāde." ietvaros. Saturs tiks papildināts. (1.2021.)
  60. Iesniegta fināla atskaite.
Image
Image

Vidzemes Augstskola, Cēsu iela 4, Tērbatas iela 10, Valmiera, LV-4201, Latvija

Reģ. Nr. LV90001342592

KONTAKTI | REKVIZĪTI