- Projekta apraksts
- Projekta parametri
- Projekta aktualitātes
- Projekta kalendārs
- Aktivitātes un rezultāti
Projekta apraksts



Projekta pieteikums veidots IKT un digitālo mākslas spēļu krustpunktā. Tas paredz attīstīt nopietno spēļu industriju un atjaunot cilvēkresursus, kā arī popularizēt mūsdienu digitālajā kultūrā iemiesotās ekoloģijas idejas.
Projekta mērķi ir: 1) pēcdoktorantūras pētnieces digitālo prasmju veicināšana, lai iekļautos Vidzemes Augstskolas (ViA) mākslas spēļu komandā, 2) atbalsts mērķa grupas, radošo inženieru izaugsmei, īpaši koncentrējoties uz WebXR tehnoloģiju, 3) inovatīvas VR vides EcoMind radīšana sadarbībā ar partnerinstitūcijām – Orleānas Mākslas un dizaina augstskolu (Francija) un RISEBA (Latvija).
Plānotie rezultāti ir trīs pētniecisko rakstu publicēšana, tostarp vismaz viens Q1-Q2 atvērtās piekļuves raksts un divi Scopus/Web of Science līmeņa raksti, kā arī nopietnās mākslas spēles prototips EcoMind ar pēcdoktorantūras pētnieces un mērķauditorijas tehnoloģisku līdzdalību.
Veidojot VR vidi EcoMind, tiks izmantota ViA izstrādātā mākslas spēle ImGame kā matrica, tādējādi veicinot energoefektīvu, videi draudzīgu tehnoloģiju izmantošanu un ilgtspējīgu attīstību (projekts ImGame Nr. 101054570, EK programma “Radošā Eiropa”, 2022-2025). Turklāt projekts ierosina WebXR tehnoloģijas attīstību, kuras izmantošana mākslas spēlēs ir samērā jauna un nepietiekami attīstīta, šādi veicinot tehnoloģisko mediju uzlabošanu. Projekta laikā ir paredzēts attīstīt mākslas spēļu pētniecības grupu kā VR laboratorijas apakšstruktūru, kurai tiktu piesaistīti arī citi pētnieki un studenti, tādējādi veicinot jaudu, kas nepieciešama nākotnes pētniecības projektu pieteikumu sagatavošanai un ViA radošo industriju virziena ilgtspējas nodrošināšanai.
Projekta parametri
Īstenošanas laiks: 01.04.2025-31.03.2028
Budžets: 184 140,00 EUR
Finansētājs:
- Eiropas Reģionālās Attīstības fonds
- Latvijas Zinātnes padome
- Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā” 1.1.1.9. pasākums “Pēcdoktorantūras pētījumi”
Vadošais partneris: Vidzemes Augstskola, PhD, vadošā pētniece Ieva Gintere, VR laboratorija
Partnerinstitūcijas:
- Orleānas Mākslas un dizaina augstskola (Francija)
- Biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskola RISEBA
Zinātnes nozares:
- Inženierzinātnes un tehnoloģijas
- Humanitārās un mākslas zinātnes – Mūzika, vizuālās mākslas un arhitektūra
Viedās specializācijas joma: Informācijas un komunikāciju tehnoloģijas
Projekta aktualitātes
No item found!
Projekta kalendārs
Pašlaik nav ieplānotas projekta aktivitātes vai pasākumi
Projekta aktivitātes un rezultāti
Pašlaik ierakstu nav