Inovatori esam mēs paši!, atzīst Vidzemes inovāciju programmas studentiem – VIPs dalībnieki. Studējošie, tehnikumu audzēkņi un vidusskolu pēdējo klašu skolēni ar lieliskiem panākumiem sadarbībā ar Valmieras novada un Vidzemes reģiona uzņēmējiem izstrādā inovatīvus risinājumus tādās jomās kā vide un aprites ekonomika, sabiedrība un pārvaldība, automatizācija un IT.
Viens no VIPs sadarbības partneru labās prakses piemēriem vietējo uzņēmumu vidū ir autobūves nozares uzņēmums SIA “Mira Motion Latvia”, kas ražo elektro pasīvas auto detaļas un savu darbību Valmierā aizsācis tikai šī gada pavasarī. Ražotnes vadītājs Kristaps Purmalis norāda: Gala patērētājs mūsu produktiem ir visi vadošie auto ražotāji pasaulē – Audi, BMW, Mercedes, Tesla, u.c.. SIA “Mira Motion Latvia” mātes uzņēmums darbojas Vācijā. Plānots veidot līdzīgas ražotnes arī Āzijā un ASV, saglabājot Latviju kā galveno kompetences centru - visas ražotnes tiktu veidotas pēc līdzīga principa, kāds ir pie mums, Valmierā.
Projektā VIPs vēlamies izstrādāt ražošanas halles akustisko kvalitātes konceptu, lai atvieglotu saziņu - slāpētu liekos trokšņus, kā arī izveidot vizuāli modernu risinājumu, kas varētu izcelt uzņēmuma būtību, atklāj Kristaps.
Uzņēmuma doto izaicinājumu VIPs 3. posmā pieņēma Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolas Interjera dizaina programmas audzēknes – Vendija, Līva, Rēzija un Estere. Uzņēmums divām no komandas dalībniecēm nodrošina arī prakses vietas. Uzsākot darbu pie izaicinājuma, meitenes atzina, ka ir gatavas strādāt ar pilnu atdevi! Tagad, kad darbā aizvadīts pirmais mēnesis, dalībnieces atklāj, ka: Darbs rit uz priekšu un ar katru reizi atrodoties uzņēmumā saprotam, ka parādās, kāds negaidīts pavērsiens, par ko, iespējams, neesam iepriekš domājušas – tas ir izaicinoši! Taču uzņēmumā visi ir ļoti pretimnākoši un izpalīdzīgi. Mums šeit ļoti patīk!.
Aizrautīga enerģija, darba spars un “īstais” mirdzums acīs – raksturo VIPs dalībniekus - 47 jauniešus, kuri kopš maija vidus projekta 3. posmā uzsākuši darbu pie
1 biznesa inovācijas - veidlapu izveides rīka ar pielāgojamību pēc klienta vajadzībām un 11 uzņēmumu dotiem izaicinājumiem. Top mūsdienīgs koncepts Valmieras tirgus kvartālam. SIA “Baltma” sadarbībā ar VIPs dalībniekiem veido mārketinga stratēģiju 40+ vecuma grupas darbinieku piesaistei, bet SIA “Valdeko” izaicinājis jauniešus izstrādāt jaunu pieeju atpūtas parka “Avoti” mārketingam. Tiek izstrādāta arī jauna bioloģisko atkritumu pakalpojuma ieviešanas stratēģija uzņēmumam SIA “ZAAO” un veikta Baltijas valstu tirgus izpēte metālapstrādes uzņēmuma SIA “VRV Trading” jaunajam produktam. Tiek meklēts risinājums arī sabiedrības un zemnieku izglītošanai par kooperatīviem un SIA “Aloja Starkelsen” devis izaicinājumu veikt datos balstīta uzņēmuma/produktu ilgtspējas indeksa aprēķinu. Savukārt, divas komandas sadarbībā ar SIA “VALPRO” izstrādā video materiālus, ko varēs novērtēt gan jaunie, gan esošie darbinieki, uzņēmuma viesi, potenciālie sadarbības partneri u.c..
VIPs gūtā pieredze ir nopietna dzīves skola – vērtīgu iespēju un dažādu pārbaudījumu pilna. Uzņēmēji atzinīgi novērtē jauniešu darba spējas, drosmi, zinātkāri un izdomu, meklējot un radot inovatīvus un lietderīgus risinājumus. Jaunieši atzīst, ka inovāciju programma ir liels ieguvums ikvienam, jo tā ir iespēja ne tikai iegūt jaunus kontaktus, unikālu pieredzi, praktiskas zināšanas, bet arī iespēja satikt potenciālo darba devēju un ļaut idejām pārtapt par realitāti.
Projekta partneri: Vidzemes Augstskola, Valmieras Attīstības aģentūra, Ventspils Augstskola. ERAF līdzfinansēts projekts “Vidzemes inovāciju programma studentiem – VIPS” Nr. 1.1.1.3/21/A/009
Informāciju sagatavoja:
Līga Vilcāne
Valmieras Atttīstības aģentūra
Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.