JAUNUMI

Vidzemes Augstskola piedāvā starptautisku maģistra studiju programmu „Paplašinātās realitātes spēļošana reālās pasaules izaicinājumiem” (GRACE)

Atbildot uz pieaugušo pieprasījumu, Vidzemes Augstskola (ViA) ar Eiropas Universitāšu – E³UDRES² – tīkla augstskolām St.Polten, Austrijā un Saksionas, Nīderlandē izveidojusi studiju programmu „Paplašinātās realitātes spēļošana reālās pasaules izaicinājumiem” (no angļu val. GAMIFIED REALITY APPLICATIONS FOR REAL-WORLD CHALLENGES AND EXPERIENCES ), kurā interesenti aicināti iegūt zināšanas, lai izstrādātu un ieviestu progresīvus paplašinātās realitātes (XR) risinājumus, iekļaujot spēļošanas elementus.

Šī unikālā programma apvieno radošumu, tehnoloģijas un uzņēmējdarbību, lai sagatavotu profesionāļus darbam dažādās nozarēs, piemēram, medicīnā, izglītībā u.c..

“Programmas mērķis ir sagatavot nākotnes profesionāļus tādās jomās kā radošās nozares, viedā industrija un digitālā veselības aprūpe un nodrošināt viņus ar tādām praktiskām zināšanām kā inovatīvu tehnoloģiju izstrāde, lietotāju izpēte, biznesa un konkrētās industrijas specifika,” stāsta Dr.sc.ing. Linda Lancere.

Programmas ilgums ir divi gadi jeb četri semestri – katrā no tiem tiks sniegtas praktiskās un teorētiskās zināšanas, lai risinātu reālās pasaules problēmas, sākot ar problēmas izpēti un klientu vajadzību analīzi un noslēdzot ar pilnvērtīgu XR risinājumu produktu prototipu izstrādi, atbilstoši industrijas vajadzībām.

Izmantojot GRACE integrētās mobilitātes koncepciju, studējošie apgūs zināšanas trīs Eiropas Savienības dalībvalstīs, iegūstot globālu skatījumu un izmantojot katrasmge web partneraugstskolas unikālās stiprās puses:

      1. semestris (Sentpeltenes Augstskola, Austrija) –  XR pamati, spēlēšana un uz lietotāju orientēti dizaina principi.

      2. semestris (Saksijas Augstskola, Nīderlande) – Novatorisku, zemas precizitātes prototipu izstrāde, praktiski sadarbojoties ar nozares partneriem.

      3. semestris (Vidzemes Augstskola, Latvija) – Uzlabota augstas precizitātes XR prototipu ieviešana un sagatavošana tirgus lietojumiem.

      4. semestris (studējošo Izvēlētā projekta partneru augstskolā), – tirgum gatava produkta izveide, koncentrējoties uz profesionālo izaugsmi 

Fakti par programmu

Valoda: Angļu

Ilgums: 2 gadi jeb 4 semestri

Iegūstamais grāds: Maģistra grāds 

Vietu skaits: 25 budžeta vietas

Pieteikšanās studijām: līdz 30.04.2025. mūsu partneraugstskola vietnē - Admission Requirements – Joint Master Grace

Studiju programmas apguves laikā interesenti varēs izvēlēties strādāt kopā ar un industrijas partneriem no Nīdelandes, Austrijas un Latvijas. Šobrīd Latvijā ir noslēgtas sadarbības ar vairākiem vadošajiem nozares uzņēmumiem un iestādēm, piemēram,  SIA EXONICUS R&D, SIA "Overly Creator” SIA "BirgerMind", BIMSynch, Studio Perspective, Strenču psihoneiroloģisko slimnīcu, High Hill (Fungo App), Latvijas būvuzņēmumu apvienībU, RĪGAS STRADIŅA UNIVERSITĀTI, VREACH ar kuriem cieši sadarbosies student un veiksmīgas sadarbības gadījumā izstrādās reālu un lietojamu produktu ar augstu tehniskās gatavības līmeņi (TRL6-7) 

XR šobrīd izmanto dažādās nozarēs – izglītībā, izklaidē, medicīnā un citur, kas paver plašas darba iespējas programmas grāda ieguvējiem, piemēram, tādās profesijās kā, XR izstrādātājs, spēļu specialists, inovāciju/ inovatīvu tehnoloģiju projektu vadītājs, inovatīvo tehnoloģiju inženieris, CTO, izglītības tehnologs, interaktīvo mediju dizaineris, XR lietojumprogrammu pētnieks u.c.

Vairāk par programmu vari uzzināt ŠEIT

 EUDRES

Atgādinām, ka pieteikšanās E³UDRES² Bootcamp atvērta līdz 10.03.25. plkst.17.00!

Starptautiskā tīkla - E³UDRES² - pasākums Bootcamp notiks no 7. līdz 11. jūlijam partneraugstskolā Austrijā.

Studenti strādās pie reāliem reģionu izacinājumiem, kuru mērķis ir iedvesmot uz pārmaiņām un sniegt zināšana. #bootcamp apvienos tehnoloģiju, mākslu un dabu, lai veicinātu izpratni un veicinātu atbildības sajūtu pret mūsu planētu.

Ieguvumi: Pieredze, 3ECTS
Finansiālais atbalsts: Erasmus+ stipendija, lai segtu ceļa un uzturēšanās izdevumus
Pieteikšanās līdz 10.marta plkst. 17.00: https://eudres.eu/application-bootcamp-2025
Vairāk informācijas: https://eudres.eu/bootcamp-2025

Bootcamp ir 5 dienu pasākums, kurā E³UDRES² augstskolu studenti pulcējas kopā, lai rastu risinājumus dažādiem izaicinājumiem. 

EUDRES

Apstiprināti ViA padomes stipendiju saņēmēji

Noslēdzies Vidzemes Augstskolas padomes stipendiju konkurss un ir noteikti 2025./2026. studiju gada stipendiju saņēmēji. 

  • Arņa Saukas stipendija piešķirta Megijai Muzikantei, bakalaura studiju programmas "Mediju studijas un žurnālistika" 2. kursa studentei (stipendija piešķirta no 2025.g.marta līdz 2026.gada februārim, ieskaitot);
  • Daces Ljusas stipendija piešķirta Elizabetei Citskovskai, maģistra studiju programmas "Kiberdrošības inženierija" 1. kursa studentei (stipendija piešķirta no 2025.g.marta līdz 2026.gada februārim, ieskaitot);
  • Ineses Ebeles stipendiju saņems Eduards Liepiņš-Melnis, bakalaura studiju programmas "Biznesa vadība" 2. kursa students (stipendija piešķirta no 2025.g.marta līdz 2026.gada februārim, ieskaitot);
  • Gatis Krūmiņš savu stipendiju piešķīris Jūlijai Kovalenko, ViA pētniecei (stipendija piešķirta no 2025.g.marta līdz 2026.gada februārim, ieskaitot);
  • Andra Puriņa stipendiju saņems Nikola Anna Samoiļenko, bakalaura studiju programma "Biznesa vadība" 4 .kursa studente (stipendija piešķirta no 2025.g.marta līdz 2025.g. jūnijam, ieskaitot); Roberts Gūtmanis, bakalaura studiju programma "Biznesa vadība" 1. kursa students (stipendija piešķirta no 2025.g.  jūlija līdz 2026.g. februārim, ieskaitot).

ViA slimnīcai izstrādā digitālās transformācijas stratēģiju

SIA Strenču psihoneiroloģiskā slimnīcai (arī – Slimnīca) ir izstrādāta Slimnīcas Digitālās transformācijas stratēģija, lai mērķtiecīgi un pārdomāti ieviestu informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, nodrošinot Slimnīcas darbības efektivitāti. Stratēģija tapusi sadarbībā ar Vidzemes Augstskolu un Valmieras attīstības aģentūru – Eiropas Digitālās inovācijas centra kontaktpunktu Vidzemē, projekta “Latvijas Digitālā akselerators” ietvaros. 

Šī stratēģija ir būtisks solis ceļā uz Slimnīcas digitālo attīstību, kas mērķtiecīgi uzsākta 2024. gada sākumā, veicot digitālā brieduma novērtējumu un saņemot digitālās attīstības ceļa karti. Stratēģija aptver četrus galvenos transformācijas virzienus: 

  1. Ārstniecības un aprūpes procesu digitalizācija 
  2. Pacientu plūsmas organizēšana 
  3. Veselības aprūpes piekļūstamība 
  4. Viedā pārvaldība 

Slimnīcas valdes locekle Maija Ancveriņa: ”Stratēģijas īstenošana veicinās iedzīvotājiem pieejamu, uz pierādījumiem balstītu un kvalitatīvu psihiskās veselības aprūpi, kas atbilst viņu vajadzībām, kā arī psihisko saslimšanu agrīnu diagnostiku, savlaicīgu ārstēšanu un kvalitatīvu medicīnisko rehabilitāciju. Papildus šiem virzieniem, stratēģijā ietverta arī darbinieku un pacientu digitālo prasmju uzlabošanas un kultūras un paradumu maiņas komponentes.“

Stratēģijas izstrādē piedalījās Slimnīcas projektu vadītāja Ilona Rāviete, kura norāda: “Digitālās transformācijas stratēģija ir sagatavota, ņemot vērā Slimnīcas vidēja termiņa stratēģijas mērķus un prioritātes, un tai ir būtiska nozīme Slimnīcas attīstībā tuvākajos gados. Digitālā veselība kļūst par neatņemamu mūsdienu veselības aprūpes sastāvdaļu, un tās attīstība turpinās ar jauniem izaicinājumiem, kas saistīti ar informācijas un komunikācijas tehnoloģijām, kā arī mākslīgo intelektu. Esmu pateicīga Vidzemes Augstskolas ekspertiem Dr.sc.ing. Lindai Lancerai un Dr.sc.ing. Alvim Sokolovam par lielo ieguldījumu, veicot padziļinātu izpēti un sagatavojot praktisku un viegli uztveramu digitālās transformācijas stratēģiju.”

Līdzfinansēts no Eiropas Savienības projekta “Latvijas Digitālais akselerators” DAoL, ID Nr. 101083718 un Eiropas Savienības Atjaunošanas un noturības mehānisma ID Nr. 2.2.1.1.i.0/1/23/I/CFLA/002.

Finansē Eiropas Savienība un Eiropas Savienība – NextGenerationEU. Tomēr paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.

Info sagatavoja: Ilona RāvieteProjektu vadītājaVSIA “Strenču PNS”

Virtuālās realitātes laboratorija – vieta, kur uzņēmumi rada nākotnes tehnoloģijas

Vidzemes Augstskolas (ViA) Virtuālās realitātes (VR) laboratorija ir unikāla vide, kur uzņēmumi un organizācijas var ne tikai testēt jaunākās tehnoloģijas, bet arī radīt nākotnes inovācijas. Kā Eiropas Digitālās inovācijas centra (EDIC) partneris ViA nodrošina piekļuvi modernākajām digitālajām tehnoloģijām un inovācijām.

Ja agrāk VR tika uzskatīta tikai par izklaides tehnoloģiju, tad šodien tā ir kļuvusi par spēcīgu rīku uzņēmējdarbības attīstībai – no rūpniecības un medicīnas līdz izglītībai un darbinieku labbūtībai. Projekta “Latvijas Digitālais akselerators” (DAoL) ietvaros uzņēmumiem ir iespēja pieteikties 100% atbalstam, lai attīstītu un izmēģinātu VR risinājumus, tādējādi droši eksperimentējot ar jaunām tehnoloģijām un veicinot to efektīvu integrāciju biznesa procesos.

ViA VR laboratorija piedāvā ne tikai piekļuvi jaunākajām tehnoloģijām, bet arī pieredzējušu ekspertu atbalstu, kas palīdz uzņēmumiem:

  • testēt VR un papildinātās realitātes (AR) risinājumus dažādām nozarēm – no arhitektūras un būvniecības līdz veselības aprūpei un loģistikai,
  • izstrādāt interaktīvas apmācību sistēmas, kas simulē reālas darba situācijas, ļaujot darbiniekiem efektīvāk apgūt jaunas prasmes,
  • prototipēt digitālos produktus, samazinot izstrādes izmaksas un laiku,
  • veikt drošības simulācijas, piemēram, augsta riska iekārtu apkalpošanai vai industriālo procesu optimizācijai,
  • izstrādāt lietotāju centrētus produktus un pakalpojumus, sākot no lietotāju vajadzību izpētes un tehnisko funkciju pielāgošanas optimālai lietotāja pieredzei līdz minimāli dzīvotspējīga produkta (MVP) izveidei, lai testētu un pilnveidotu risinājumu un paaugstinātu klientu apmierinātību.

Virtuālā realitāte maina veidu, kā strādājam un mācāmies:

  • darbinieku apmācības un drošības instruktāžas – VR simulācijas ļauj praktiski pārbaudīt, cik labi darbinieki ir apguvuši zināšanas, pirms viņi tās pielieto reālajā vidē,
  • virtuālās sapulču telpas un kopdarbības rīki – uzņēmumi var organizēt tikšanās virtuālajā vidē, kur dalībnieki no dažādām pasaules valstīm var strādāt kopā, it kā atrastos vienā telpā,
  • publiskās runas treniņi – VR palīdz sagatavoties uzstāšanās reizēm, simulējot auditoriju un analizējot runātāja sniegumu,
  • mentālās koncentrēšanās un efektivitātes mērīšana – ar VR palīdzību var novērtēt, cik labi darbinieks uztver informāciju, cik produktīvi mācās un cik noguris viņš ir (brillēs iebūvētie un laboratorijā pieejamie sensori analizē smadzeņu viļņus, koncentrēšanās spējas un mentālās slodzes līmeni, palīdzot pielāgot apmācību intensitāti un satura formātu),
  • darbinieku labbūtība un fiziskā veselība – pētījumi rāda, ka VR vingrošanas simulācijas uzlabo darbinieku veselību un produktivitāti, kā arī palīdz gan izdegšanas profilaksei, gan tās mazināšanai. Izmantojot VR brilles, iespējams piedāvāt gan meditatīvas pieredzes prāta atslogošanai, gan pielāgotus vingrinājumus, kas ļauj izkustēties jebkurā laikā, piemēram, pusdienas pārtraukumā, tādējādi novēršot pēcpusdienas enerģijas kritumu,
  • fiziskās aktivitātes un sports – izmantojot VR un sensorus – gan kombinācijā, gan atsevišķi –, iespējams sekot līdzi kustību kvalitātei, stājas izmaiņām, sirdsdarbībai un muskuļu nogurumam, nodrošinot individuāli pielāgotu pieeju. Šī metode ir sevi pierādījusi arī kā aizraujošs un motivējošs risinājums tiem, kuriem ir grūtības uzturēt veselīgus kustību ieradumus,
  • medicīnas un industriālās apmācības – VR simulācijas ļauj ārstiem, glābējiem un industriālo uzņēmumu darbiniekiem trenēties sarežģītās situācijās, analizējot viņu reakciju un lēmumu pieņemšanas spējas reāllaikā.

ViA VR laboratorija ne tikai piedāvā tehnoloģijas, bet arī palīdz uzņēmumiem izprast, kā tās var radīt reālu biznesa vērtību.

Lai saņemtu 100% Eiropas Savienības fondu finansētas konsultācijas par virtuālās realitātes (VR) iespējām savā nozarē, sazinies ar Valmieras Attīstības aģentūras digitalizācijas komandu:

  • Ilze Ulmane – Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt., tālrunis +371 28309047
  • Juris Čeičs – Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt., tālrunis +371 29393403

Virtuālā realitāte vairs nav nākotne – tā ir tagadne, kas maina veidu, kā uzņēmumi strādā, apmāca darbiniekus un attīsta jaunus produktus!

Rakstu sagatavoja Valmieras Attīstības aģentūra

 

Līdzfinansēts no Eiropas Savienības projekta “Latvijas Digitālais akselerators” DAoL, ID Nr. 101083718 un Eiropas Savienības Atjaunošanas un noturības mehānisma ID Nr. 2.2.1.1.i.0/1/23/I/CFLA/002.

Finansē Eiropas Savienība un Eiropas Savienība – NextGenerationEU. Tomēr paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.

 

EDIC 02.2025. 4 1

Image
Image

Vidzemes Augstskola, Cēsu iela 4, Tērbatas iela 10, Valmiera, LV-4201, Latvija

Reģ. Nr. LV90001342592

KONTAKTI | REKVIZĪTI